بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه جهان در سال 2022

p28 copy

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از فوربس، در مجموع 105 شرکت بیمه در سال جاری در لیست فوربس گلوبال 2000 حضور داشتند و 2 هزار شرکت بزرگ دولتی جهان را بر اساس امتیازات ترکیبی رتبه‌بندی کردند که با بررسی درآمد، سود، دارایی‌ها و ارزش بازار آنها محاسبه شد. شرکت‌های بیمه 11 مورد از 100 شرکت برتر این لیست را تشکیل می‌دهند که این شرکت‌ها در سراسر چین، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، هنگ کنگ و سوئیس پراکنده شده‌اند. گروه پینگ‌آن چین به عنوان برترین شرکت بیمه در لیست فوربس گلوبال 2000 ، رتبه گذشته خود را کماکان حفظ کرده است، اگرچه در سال گذشته نسبت به بسیاری از همتایان آمریکایی و اروپایی خود با چالش‌های بیشتری روبه‌رو بوده است و با 11 پله سقوط به رتبه 17 در این لیست رسیده است. سود خالص پینگ‌آن در سال 2021 با کاهش 4/ 6 میلیارد دلاری مربوط به سرمایه‌گذاری در پروژه شرکت چاینا فورچون لند‌، یکی از چندین توسعه‌دهنده املاک چینی که سال گذشته نکول کرده بود، 29 درصد کاهش یافت و به 7/ 15 میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، پینگ‌آن تا پایان سال 2021، بالغ بر 32 میلیارد دلار در بخش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کرده است که 5/ 5 درصد از کل دارایی‌های آن در زمینه سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهد. این سرمایه‌گذاری به کاهش 50 درصدی سهام آن از ابتدای سال 2021 کمک کرده است. اما پینگ‌آن با درآمد 181 میلیون دلاری در سال 2021، که 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و افزایش مشتریان خرده‌فروشی آن از 218 میلیون در پایان سال 2020 به 227 میلیون، هنوز یک گاو شیرده قدرتمند باقی مانده است. این غول صنعت بیمه علاوه بر بیمه، خدمات بانکی، مدیریت دارایی و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد و دارایی‌های کل آن بیش از 6/ 1 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

رتبه شرکت‌های بیمه ایالات متحده در این لیست به طور کلی در سال جاری ثابت مانده، به عنوان مثال گروه UnitedHealth در رتبه 21 این فهرست قرار دارد. گروه یونایتد هلث شرکت خدمات درمانی و مراقبت‌های بهداشتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر مینه‌تونکا، مینه‌سوتا، قرار دارد. درآمد 298 میلیارد دلاری یونایتد هلث طی 12 ماه آن را به هفتمین شرکت‌ پردرآمد دولتی جهان تبدیل کرده است و درست جلوتر از CVS Health و خودروسازانی مانند تویوتا و فولکس واگن قرار گرفته و سهام آن از ماه اکتبر سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که این شرکت با خرید شرکت مراقبت‌های بهداشتی خانگی LHC Group به مبلغ 4/ 5 میلیارد دلار در ماه مارس موافقت کرد.

گروه CVS به جای یک شرکت بیمه، به عنوان یک شرکت خرده‌فروش دارو طبقه‌بندی می‌شود که دارای زنجیره گسترده‌ای از داروخانه‌ها، در ایالات متحده است. اگرچه این شرکت مالک شرکت بیمه بزرگ Aetna است که در رتبه 42 در لیست قرار دارد. ایتنا، شرکت خدمات درمانی آمریکایی است که طیف وسیعی از سرویس‌ها و خدمات پزشکی، دارویی، دندان‌پزشکی، سلامت روانی، مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت‌های بلند‌مدت و برنامه‌های از‌کار‌افتادگی، همچنین خدمات بیمه‌های اجتماعی، بیمه‌های درمانی و بیمه‌های عمر را ارائه می‌کند.

شرکت‌های آلیانتس آلمان، AXA فرانسه و شرکت بیمه عمر چین، پنج شرکت برتر بیمه‌گر را در این لیست تکمیل می‌کنند. مت‌لایف شرکت هلدینگ بیمه آمریکایی مستقر در نیویورک و سیگنا، شرکت مدیریت خدمات درمانی آمریکایی مستقر در کانکتیکات نیز بار دیگر به ترتیب در رتبه‌های 74 و 80 در بین 100 شرکت برتر جهانی فوربس 2000 قرار دارند. این در حالی است که سهام مت‌لایف و سیگنا نیز امسال افزایش یافته است و این امر از رکود گسترده بازار شرکت‌های بیمه تا حدی جلوگیری می‌کند.

گروه بین‌المللیآمریکن (AIG) یکی از بزرگ‌ترین جهش‌ها در این لیست را به خود اختصاص داد، به طوری که از رتبه 439 در سال گذشته به نودم صعود کرد. درآمد شرکت AIG در سال 2021 با 19 درصد افزایش به 52 میلیارد دلار رسید و 4/ 9 میلیارد دلار درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران در مقایسه با زیان خالص 6 میلیارد دلاری در سال 2020 را به ثبت رساند. این شرکت به ویژه به واسطه پاندمی ‌کووید بسیار آسیب دید و دو‌سوم ارزش بازار خود را در اواخر فوریه و مارس 2020 از دست داد، اما افزایش ارزش سهام آن در دو سال گذشته این ضررها را جبران کرد. گروه بین‌المللی آمریکایی شرکت خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است که در زمینه ارائه خدمات بیمه، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، ارائه کلیه مزایای بازنشستگی و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات تجاری و مسکونی فعالیت می‌کند.

سایر نام‌های آمریکایی در این فهرست برای هر کسی که عادت به تماشای تبلیغات تلویزیونی دارد آشنا هستند. از برترین شرکت‌های بیمه می‌توان به اَفلَک، شرکت خدمات مالی آمریکایی، آل‌استیت شرکت خدمات مالی آمریکایی که در زمینه ارائه خدمات بازنشستگی، بیمه خودرو، بیمه عمر و بانکداری فعالیت می‌کند و پراگرسیو شرکت بیمه آمریکایی اشاره کرد. با این حال شرکت‌های آل‌استیت و پراگرسیو، فقط مالکیت خصوصی استیت فارم را در بازار بیمه اتومبیل ایالات متحده دنبال می‌کنند و هر دو از شرکت بیمه گایکو متعلق به برکشایر‌هاتاوی جلوتر هستند. برکشایر‌هاتاوِی شرکت هلدینگ خوشه‌ای آمریکایی چندملیتی است که در زمینه ارائه خدمات بیمه، مبادلات سهام شرکت‌ها، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های پوشش ریسک، سفته‌بازی، مدیریت ثروت، سرمایه‌گذاری و دارایی فعالیت می‌کند.