شرکت بهساز کاشانه‌ای تهران با نماد ثبهساز که از سقف تاریخی خود بیش از ۷۰‌درصد اصلاح داشته در حالی که پی بر ای( (p/ e) نشانگر قیمت تقسیم بر درآمد شرکت بورسی) این نماد در حال حاضر حدود ۵ است و در ۱۲ ماهه به ازای هر سهم حدود ۲۵ تومان سود ساخته، در حالی که در مجمع سال گذشته پی بر ای این نماد حدود ۱۷ بود و به ازای هر سهم حدود ۷ تومان سود ساخته بود که نسبت به سایر رقبای خود عملکرد ضعیفی نشان داده بود، اما امسال شرایط تغییر کرده و با وجود اینکه بازار مسکن با رکود همراه هست و به یک کابوس برای شرکت‌های انبوه‌سازی تبدیل شده شرکت ثبهساز عملکرد قابل قبولی از خود ثبت کرده است.

در شرایط کنونی این نماد در کف قیمت خود قرار دارد، به همین دلیل در آخرین روز معاملاتی خود با قدرت بالای خریدار به محدوده صفر نزدیک‌تر شد، از این رو پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با یک روند مثبت معاملات را دنبال کند، البته در شرایط کنونی هم سیگنال‌های مثبتی در اندیکاتورهای مک دی و آر اس‌ای این نماد قابل مشاهده است. ثامید در سه‌ماه گذشته با افتی ۱۰‌درصدی و در یک سال گذشته با افتی ۲۶‌درصدی در مجموع از نظر بازدهی از بازار طلبکار است و اکنون با ۶۲‌درصد فاصله از سقف تاریخی خود یکی از جذاب‌ترین نمادها برای جبران عقب ماندگی خود است.

شرکت توسعه و عمران امید با نماد ثامید با پی بر ای ۶ به ازای هر سهم در ۱۲ ماه امسال ۱۴۱ تومان سود ساخته در حالی که در

 ۱۲ ماه سال گذشته پی بر ای آن حدود ۲۲ بود و به ازای هر سهم حدود ۶ تومان سود ساخته بود و این مساله نشان‌دهنده روند رو به رشد سودسازی این شرکت بوده است، از طرف دیگر نباید اثر رکود موجود در بازار مسکن را نادیده گرفت که باعث خواب سرمایه بسیاری از شرکت‌های انبوه‌سازی شده است.

ثامید در سه ماه گذشته با افتی ۱۰ درصدی و در یک سال گذشته با افتی ۲۶‌درصدی در مجموع از نظر بازدهی از بازار طلبکار است و اکنون با ۶۲‌درصد فاصله از سقف تاریخی خود یکی از جذاب‌ترین نمادها برای جبران عقب ماندگی خود است.

در حال حاضر این نماد با سیگنال مثبت مک دی همراه است و به نظر می‌رسد که اصلاح آن پایان یافته و آماده حرکت در موج سی است که اگر این اتفاق بیفتد تا نزدیکی سقف قبلی حرکت خواهد کرد.

وضعیت تابلوی معاملاتی این نماد نشان می‌دهد که در آخرین روز معاملاتی این هفته حقوقی سهم خرید زیادی داشته و از آنجا که قدرت خریدار هم بالا بوده، به نظر می‌رسد باید در روزهای آینده روند مثبتی را از این نماد ببینیم.