به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، در ادامه طرح‌های توسعه‌ای شرکت مادیران، مراسم افتتاحیه فروشگاه زنجیره‌ای مادیران در شرق تهران مصادف با ولادت امام رضا (ع) با حضور فعالان صنف لوازم‌خانگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران در مراسم افتتاحیه این شعبه گفت: در حال حاضر ۳۰ شعبه فروشگاه مادیران در شهرهای اصلی و بزرگ سراسر کشور فعال هستند و محصولات مادیران و شرکت‌های طرف قرارداد مادیران را به‌صورت نقد و اقساط ۱۰‌ماهه با ۲۰درصد پیش‌پرداخت عرضه می‌کنند. مهران بیات با اشاره به محصولاتی که در فروشگاه زنجیره‌ای شرق تهران عرضه خواهد شد، افزود: در این شعبه، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، گوشی موبایل، لپ‌تاپ و کولرگازی باهدف دسترسی راحت‌تر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان منطقه شرق تهران عرضه خواهد شد.

 افتتاح شعبه‌های بیشتر در تهران

وی با تاکید بر اینکه در شرق تهران یک شعبه دیگر در منطقه هفت‌حوض داریم که با این شعبه که در محدوده تهرانپارس افتتاح ‌شده است، فاصله دارد، افزود: این فروشگاه مادیران در شرق تهران می‌تواند خرید محصولات مادیران را برای ساکنان منطقه تهرانپارس، فرجام، محدوده اتوبان شهید باقری و... تسهیل کند و به‌زودی نیز شعبه دیگر فروشگاه مادیران در منطقه افسریه افتتاح خواهد شد. مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران با بیان اینکه برنامه اصلی فروشگاه‌های مادیران عرضه محصولات تولید داخل است، تصریح کرد: در این فروشگاه برند ایکس ویژن و تی‌سی‌ال در یخچال و تلویزیون و لوازم‌خانگی کوچک با برند پارس خزر و مولینکس، گوشی و لوازم جانبی موبایل‌های ال‌جی، شیائومی، هوآوی، پلی‌استیشن و لپ‌تاپ‌های لنوو، ایسوس و هوآوی عرضه می‌شوند.

بیات با اشاره به ۳۰ فروشگاه مادیران در سراسر کشور خبر از راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید در سایر شهرها داد و افزود: با توجه به طرح توسعه شرکت، برنامه افزایش و گسترش تعداد فروشگاه‌های «مادیران» را در دستور کارمان داریم و در حال حاضر در هر استان کشور یک یا دو شعبه از فروشگاه «مادیران» ایجاد شده که محصولات را با قیمت مصوب در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار می‌دهند. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران با تاکید بر اینکه در سراسر کشور محصولات لوازم‌خانگی را به‌صورت اقساط ۱۰ماهه با پیش‌پرداخت ۲۰درصدی عرضه می‌کنیم، گفت: در حال حاضر مشتریان می‌توانند به مناسبت افتتاح شعبه تهرانپارس مادیران محصولات موجود در این شعبه را تا پایان تیر به‌صورت یک‌ساله و با پیش‌پرداخت ۱۰درصد خریداری کنند.

 وضعیت بازار لوازم‌خانگی در سه‌ماهه امسال

بیات همچنین درباره وضعیت بازار لوازم‌خانگی در سه‌ماهه امسال گفت: چند وقت اخیر کشور درگیر موج چهارم کرونا و انتخابات ریاست جمهوری بوده است به همین دلیل در سه‌ماه نخست امسال در برخی هفته‌ها کمی افت فروش داشته‌ایم، اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه وضعیت انتخابات و دولت بعدی مشخص ‌شده است و از طرف دیگر قیمت دلار در ایران به ثبات رسیده است، از تیر وضعیت تقاضا برای خرید لوازم‌خانگی بهبود پیدا کند. وی درباره وضعیت قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی در ایران اظهار کرد: در حال حاضر قیمت لوازم‌خانگی در ایران به سقف خود رسیده است و ازآنجا‌که قدرت خرید مردم نیز کاهش ‌یافته است، ظرفیت برای افزایش بیشتر قیمت لوازم‌خانگی وجود ندارد. در شرایط کنونی اگر قدرت خرید مردم بالاتر برود راحت‌تر برای خرید و به‌روزرسانی لوازم‌خانگی اقدام می‌کنند. در حال حاضر قدرت خرید مردم بالا نیست و کالا هم به‌شدت گران شده است و تنها در صورتی ‌که مجبور باشند اقدام به خرید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران ادامه داد: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم حدود ۹۰ درصد از فروش ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران به‌صورت اقساطی است و مردم هم تمایل زیادی به خرید نقدی ندارند.

 مادیران فروشگاه‌های خود را گسترش می‌دهد

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران با بیان اینکه تا پایان سال فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران در سراسر کشور به ۵۰ شعبه خواهد رسید، اظهار کرد: هم‌اکنون پنج فروشگاه مرکزی در تهران داریم و دو فروشگاه مرکزی دیگر تا پایان سال در تهران افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که شعبه نداریم با نمایندگی‌های عامل برای عرضه محصولات مادیران همکاری خواهیم کرد، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران تنوع کالایی بالایی دارد و تمامی این محصولات و کالاها را به‌صورت فروش اقساطی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و در تلاشیم تا دو سال آینده در تمام شهرهای اصلی کشور حداقل یک شعبه داشته باشیم.

بیات با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران، یکسان‌سازی قیمت محصولات عرضه‌ شده است، اظهار کرد: قیمت کالایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران در شعب تهران عرضه می‌شود با قیمت همان کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران در استان‌های دیگر کاملا برابر است، به همین دلیل مشتریان می‌توانند با خیال راحت نزدیک‌ترین شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران به محل زندگی خود را برای خرید انتخاب کنند. به گفته وی، با توجه به اینکه در کشور به کرونا برخورد کرده‌ایم وب‌سایت فروش آنلاین را گسترش داده‌ایم و در حال حاضر عرضه آنلاین محصولات به‌کل کشور را داریم که به ‌صورت رایگان ارسال می‌شود. در این زمینه هرچند استقبال مردم از فروشگاه اینترنتی ما خوب بوده اما به‌ طور کلی مردم برای لوازم‌خانگی دوست دارند کالا را فیزیکی ببینند و تصویر تلویزیون را از نزدیک تماشا کنند و درب یخچال را باز کنند و... به همین دلیل اولویت ما فروش حضوری و فیزیکی بوده است. بیات با اشاره به خدمات پس از فروش خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ نماینده رسمی خدمات پس از فروش «مادیران» در سراسر کشور فعال هستند که بیش از ۹۲هزار مشتری شخصی و سازمانی با این مجموعه کار می‌کنند و بیش از ۱۰۰ مهندس و تکنیسین متبحر در «مادیران» مشغول به کار هستند و بیش از ۱۵میلیون قطعه لوازم‌یدکی برای ۳۰۰ هزار سرویس‌دهی سالانه موجود است، بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در حوزه خدمات پس از فروش نیز مستقل عمل کرده و با توجه به گستردگی این حوزه برند خودمان را داشته باشیم.