خلاقیت «فین‌ایر»  برای مقابله با بحران کرونا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از رویترز، وعده‌های غذایی این شرکت به‌سرعت طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و ظرف چند روز نخست تعداد هزار و ۶۰۰ عدد از این غذاها در سوپرمارکت‌ها به فروش رفته‌اند. فین‌ایر همچنین در نظر دارد کالاهای بیشتری از پروازهای خود را به فروش برساند.

ماریکا نیمین، رئیس فین‌ایر به رویترز گفت: «تعدیل مشاغل هم‌اکنون نیز در فین‌ایر آغاز شده است و ما تلاش خود را می‌کنیم که تا جای ممکن با استفاده از روش‌های نوآورانه، از تعدیل‌ها جلوگیری کنیم.»

فین‌ایر هفته پیش اعلام کرده بود که تعداد ۷۰۰ نفر از کارکنان خود را به دلیل افت تقاضای ناشی از پاندمی کرونا، تعدیل می‌کند.

وعده اصلی غذای فین‌ایر شامل گوشت گوساله به همراه سس تری‌یاکی است که همراه با پیاز گریل‌شده و برنج دودی و ریزوتو (برنج ایتالیایی ) و خامه ارائه می‌شود.

مشتریان این وعده‌های غذایی می‌گویند در فضای کنونی دورکاری این یک طعم کوچک از زندگی عادی پیش از کرونا است.

در سال ۲۰۱۷، فین‌ایر دریافت خدمات کیترینگ خود را از تامین‌کنندگان خارجی متوقف کرد و با خرید شرکت «ال‌اس‌جی شفز» از شرکت هواپیمایی لوفتهانزا -که در فرودگاه اصلی فنلاند فعالیت می‌کرد- نام آن را به فین‌ایر کیچن تغییر داد.

نیمین همچنین گفت فین‌ایر برنامه دارد تا بشقاب‌های غذایی جدیدی را ارائه دهد که شامل گوشت گوزن فنلاندی و گوشت شانه خوک با سبک و سیاق ژاپنی خواهند بود.

جوها استنهلم، رئیس توسعه محصول فین‌ایر کیچن می‌گوید کیفیت بالای غذا، قیمت گران بسته‌های غذایی ما را توجیه می‌کند.

از آغاز شیوع جهانی کرونا حدود هفت ماه گذشته است و این پاندمی موجب تعدیل بسیاری از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی عظیم جهان نظیر هواپیمایی قطر و امارات شده است. کاهش تقاضا برای سفر به دلیل نگرانی از کرونا، حتی آسیب‌های جدی را به سازندگان هواپیماهای مسافربری نظیر ایرباس و بوئینگ وارد کرده است و باعث شد تا هزاران نفر در این دو شرکت از مشاغل خود کنار گذاشته شوند.