توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره قیمت مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز بحران سابق را در قیمت مسکن نداریم و به ثبات نسبی رسیدیم، امیدواریم با ساخت و عرضه واحدهای مسکونی جدید شاهد کاهش قیمت مسکن هم باشیم.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی، گفت: وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس حاضر و نمایندگان مجلس سؤالات خود را پیرامون مسائل حوزه انتخابیه و در خصوص را‌ه‌های روستایی و اصلی مطرح کرده و با توضیحات ارائه شده توسط وزیر قانع شدند.

ادعای رسانه نزدیک به قالیباف درباره کاندیداتوری چهره های شاخص اصلاح طلب

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برنامه کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی این است که با تعامل و هم‌افزایی مشکلات را حل و فصل کنند عنوان کرد: منابع مالی دولت محدود بوده و نیاز مالی طرح‌ها بیش از آن چیزی است که در قانون بودجه پیش‌بینی کردیم، لذا باید از سایر ظرفیت‌ها مانند تهاتر نفت، ماده ۵۶ یا تسهیلات بانکی برای حل طرح‌ها استفاده کنیم.

رضایی‌کوچی گفت: همچنین وزارت راه و شهرسازی در تلاش است ‌از ظرفیت‌هایی نظیر تهاتر زمین و اموالی که در اختیار دارد، برای تأمین منابع طرح‌های عمرانی استفاده کند و هم‌اکنون نیز این موضوع در مسیر خوبی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حاشیه نشست، بحث مسکن هم مطرح شد، امروز مردم منتظر هستند ببینند که در زمان مسئولیت وزیر جدید چه اتفاقی رخ داده است؛ خوشبختانه در حوزه تأمین زمین کار خوبی انجام شده و همراهی بانک‌ها نیز بهتر از گذشته شده، هر چند رضایت کاملی نداریم.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: امیدواریم با تصمیمات شورای عالی مسکن که هر ماه یک جلسه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، قانون جهش تولید مسکن و برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: خوشبختانه با حرکت‌های خوبی که صورت گرفته، امروز بحران سابق را در قیمت مسکن نداریم و به ثبات نسبی رسیدیم، امیدواریم با ساخت و عرضه واحدهای مسکونی جدید شاهد کاهش قیمت مسکن هم باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.