ریزش ۶۵ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

بررسی آخرین قیمت‌ها در بازار روز پنجشنبه (۲۹ تیر ماه) و مقایسه آن با ابتدای هفته (۲۴ تیر ماه) نشان می‌دهد که بازار با کاهش بعضا قابل توجه قیمت‌ها روبرو شده است.

بسیاری از کودکان و زباله‌گردها روزانه بیش از یک میلیون درآمد دارند

این ریزش قیمت در تمامی محصولات خودرویی اعم از داخلی، مونتاژی  و وارداتی دیده می‌شود؛ این در حالی‌است که پیگیری‌ها از بازار و نمایشگاه‌داران خودرو حکایت از این دارد که همچنان باازر در رکود کامل به‌سر می‌برد و سطح معاملات به صفر رسیده است؛ همچنان فروشنده نگران از ریزش بیشتر قیمت‌ها تمایل دارد خودروی در اختیار را بفروشد اما خریدار به امید ریزش بیشتر، برای خرید دست نگه داشته است.

در پرتیراژهای دو خودروساز بزرگ که همیشه متقاضی بیشتری دارند، کاهش شدید قیمت‌ها طی یک هفته اخیر مشهود و محسوس است.

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، حداقل کاهش قیمت در سواری‌ها ۱۰ میلیون تومان (جز وانت آریسان ۲ با ۱۰ میلیون کاهش قیمت) و حداکثر ۶۵ میلیون تومان برآورد شده است؛ راناپلاس در یک هفته اخیر ۲۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته و از سوی هایما S۷ توربوپلاس اتوماتیک کاهش ۶۵ میلیون تومان به خود اختصاص داده‌ است که بیشترین کاهش در محصولات این گروه خودروسازی است.

اعلام زمان آغاز فروش بلیت‌ هواپیما برای اربعین

در محصولات گروه خودروسازی سایپا اما شیب کاهش قیمت‌ها ملایم‌تر است و ریزش هشت تا نهایت ۲۴ میلیون تومانی دیده می‌شود. خودرو تیبا هشت میلیون تومان  و وانت سایپا ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است اما بیشترین کاهش را شاهین معادل ۲۴ میلیون تومان و تیبا ۲ (تولید ۱۴۰۱) معادل ۱۹ میلیون تومان ثبت کرده‌اند.

قیمت محصولات پرتیراژ دو خودروساز بزرگ در ابتدای هفته‌ای که گذشت (شنبه ۲۴ تیر ماه) و روز گذشته (پنجشنبه ۲۹ تیر ماه) و میزان کاهش طی این یک هفته به شرح زیر است:

برخلاف آنچه مقرر شد به منظور ساماندهی بازار خودرو تا اطلاع ثانوی از درج قیمت‌ خودروها اعم از صفر و کارکرده، خودداری شود و مرجع رسمی اعلام قیمت‌ها اتحادیه نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران (با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه مذکور) باشد، اما آخرین لیست قیمت ارائه شده توسط اتحادیه مختص دوم خرداد ماه است و پس از آن لیست قیمتی توسط اتحادیه در سایت این اتحادیه (www.uead.ir) ارائه نشده است. قیمت‌ها طی این مدت، از نمایشگاه‌داران سطح شهر اخذ شده است.  

یادآوری می‌شود که به دستور سازمان حمایت، تا اطلاع ثانوی و به منظور ساماندهی بازار خودرو مقرر است از اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل در سایت‌های فروش جلوگیری شود و قیمت‌های معاملاتی از سقف آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز نکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.