بازار مسکن خاموش شد؟ /شکل گیری صف انتظار فروش

بررسی قیمت پیشنهادی فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار مسکن در برخی محله‌‌‌های مصرفی و متوسط شهر نشان می‌دهد قیمت اعلامی فروشنده‌‌‌ها دست‌‌‌کم در فاصله فروردین و اردیبهشت تغییری پیدا نکرده و فایل‌‌‌های قدیمی با همان قیمت‌های اعلامی فروردین همچنان در بازار وجود دارد. 

از این موضوع می‌توان دو برداشت درباره وضعیت بازار مسکن داشت که یکی از آنها ناظر بر توقف رشد قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در تهران طی یکی دو هفته اخیر و دیگری شکل‌‌‌‌‌‌گیری صف فروش در نواحی مختلف بازار مسکن شهر تهران است.

البته این واقعیت‌‌‌ها را نباید به منزله دریافت قطعی از ایست قیمت مسکن تلقی کرد، چراکه تنها تغییرات میانگین قیمت‌ها در گزارش‌‌‌های رسمی می‌تواند موید چنین گزاره‌‌‌ای باشد. اما به هر حال شرایط واحدهای عرضه‌شده برای فروش در بازار مسکن همواره نشانه‌‌‌هایی از وضعیت بازار مسکن به همراه دارد که می‌تواند تا حدودی راهنمای فعالان بازار مسکن و خریداران و فروشنده‌‌‌ها باشد.

از طرفی شکل‌‌‌گیری صف انتظار فروش و معطل ماندن فروشنده‌‌‌های واقعی در بازار نیز به منزله توقف معاملات و خاموشی مطلق بازار مسکن نیست اما به هر حال می‌تواند گویای رکود نسبی معاملات مسکن در دو هفته سپری شده از اردیبهشت باشد.

FHuUoqYaFBCb

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.