رونمایی از فراری پوروسانگوئه؛ شاسی بلند ۱۲ سیلندر ۱۲ میلیاردی+ عکس

بالاخره پس از مدت­ها انتظار، فراری از اولین خودروی SUV (شاسی‌ بلند) خود رونمایی کرد. این خودرو رقیب مستقیم و تازه نفسِ خودروهایی مثل لامبورگینی اوروس و آستون مارتین DBX و بنتلی بنتایگا اسپید است.

از نظر طراحی،همان ژن اصیل در طراحی فراری را می‌بینیم. انگار که طراحی سه خودروی SF۹۰ و ۲۹۶ GTB و روما با هم ترکیب شده و در قالب یک اس‌یووی درآمده است. حفره‌های زیادی در بدنه خودرو به خصوص نمای جلو به چشم می‌خورد که دلالت بر اهمیت آیرودینامیک برای فراری دارد.

از نمای بغل که به پوروسانگوئه نگاه می‌کنیم متوجه این خواهیم شد که فراری خواسته تا واقعا یک شاسی‌بلند کاملا اسپرت را بسازد. این نکته از طراحی کاملا آیرودینامیکی و کوپه مانند خودرو به چشم می‌خورد. یکی از خلاقیت های فراری در این خودرو، باز شدن درهای عقب به صورت معکوس است؛ که باعث می‌شود درهای عقب تا ۷۹ درجه به صورت برعکس باز شود. رینگ‌های بزرگ ۵ پره هم به زیبایی نمای بغل پروسانگوئه افزوده‌اند.

فراری پوروسانگوئه؛ شاسی بلند ۱۲ سیلندر ۱۲ میلیاردی / عکس

نمای عقب همان هم حس و حال خودروی ۲۹۶ GTB را دارد.قسمت دیفیوزر خودرو به همراه دو جفت اگزوز،همگی باعث شدهاند که نمای عقب خودرو بسیار اسپرت جلوه داده شود.

فضای داخلی پوروسانگوئه طراحی و سبک جدیدی دارد و انگار کابین خودرو از قسمت مرکزی به دو قسمت تقسیم شده است. صندلی های اسپرت در همه جای کابین خودرو، حتی در بخش عقب هم بکار رفته است.

اما قلب تپنده خودرو؛ پیشرانه به کار رفته در این خودرو یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V۱۲ است که می‌تواند ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

شتاب صفرتا ۱۰۰ این خودروی ۲ تنی حدود ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

گیربکس این خودرو یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه است. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو همانند خودروی GTC ۴ Lusso است.

پیشرانه خودرو نزدیک به کابین و گیربکس آن در عقب خودرو قرار گرفته تا تقسیم وزن متعادلی را داشته باشد.

سقف فیبرکربنی این خودرو باعث میشود که مرکز ثقل خودرو کاهش یابد.

فراری برای پوروسانگوئه از سیستم تعلیق فعالی استفاده می‌کند که می‌تواند در لحظه ارتفاع خودرو را بسنجد و برای مثال در سر پیچها ارتفاع را تا ۱۰ میلیمتر کاهش دهد.

قیمت پایه اعلام شده برای این خودرو حدود ۴۰۰ هزار دلار (حدود ۱۲ میلیارد تومان) است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.