بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه نزدیک است؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار سرمایه در حال حاضر تابع شرایط اقتصاد کلان کشور و روند رو به رشد آن به خاطر تصمیمات معقولی، چون کاهش نرخ بهره در بازار بین بانکی و ورود سیمان به بورس کالا است.

همایون دارابی در خصوص عوامل دیگری که سبب روند رو به رشد بازار شده است افزود: گزارش مثبت شرکت‌ها در سه ماهه نخست سال جاری و همچنین تصمیمات معقولی که در اقتصاد گرفته شده سبب شده روند بازار رو به رشد باشد.

وی گفت: در صورتی که این تصمیمات معقول ادامه دار باشد روند رو به رشد بازار نیز ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: پول‌هایی که در حال حاضر به بازار سرمایه وارد می‌شود پول‌هایی است که مدتی در بازار رسوب کرده بود و در حال حاضر در حال حرکت به سمت بازار سرمایه است.

آقای دارابی با اشاره به این که ما شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه هستیم گفت: در یک مقطع زمانی ما شاهد موج خروج نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در بازار سرمایه بودیم، ولی در حال حاضر سهامداران به خاطر شرایط خوب شرکت‌ها و همچنین شرایط رکود تورمی که وجود دارد ترجیح می‌دهند به بازار سرمایه وارد شوند.

شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه هستیم

وی افزود: نقدینگی که به بازار سرمایه وارد شده تا حدودی نقدینگی جدید است، اما باید منتظر باشیم تا ترکیب تیم اقتصادی دولت مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ما باید منتظر باشیم تا وضعیت اقتصادی کشور و ترکیب تیم اقتصادی دولت آینده مشخص شود، زیرا برنامه‌ها و سیاست‌هایی که دولت آینده در پی خواهد گرفت در شرایط بازار سرمایه و ورود مجدد سهامداران به این بازار تأثیرگذار خواهد بود.

آقای دارابی در خصوص ورود نقدینگی از بازار رمزارزها به بازار سرمایه افزود: با توجه به این که بازار رمزارز در کشور ما بازار پرریسکی بوده و قوانین و مقررات مشخصی ندارد نتوانسته پول بزرگی را به خود جذب کند.

وی بازار رمز ارزها را فضای معقولی برای سرمایه گذاری ندانست و گفت: تعداد افرادی که در ایران به این بازار وارد شدند زیاد نیست.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: در دسترس نبودن این بازار، ریسک بالای آن و نبود قوانین و مقررات مشخص برای آن سبب شد که این بازار با انتشار اخبار گوناگون متلاطم شده و نوسانات زیادی را تجربه کند.

آقای دارابی گفت: بازار رمزارزها رقیبی برای بازار سرمایه نبوده و نتوانست بخش مهمی از نقدینگی بازار سرمایه را جذب کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.