شیر گران نمی‌شود؟

با اعلام رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ تصمیمی درباره قیمت شیر گرفته نشده است، افزایش قیمت شیرخام و لبنیات منتفی شد.

 با اعلام رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ تصمیم‌گیری بر افزایش قیمت شیر انجام نشده، سناریوی افزایش قیمت شیر خام و افزایش ۷۰ درصدی قیمت لبنیات که دو روزه از سوی برخی افراد دنبال می‌شود، نافرجام ماند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز اعلام کرد: «بر اساس دستور رئیس جمهور، با وزیر صمت صحبت کردم و آنها گفتند که پیشنهاد افزایش قیمت شیرخام را وزارت جهاد کشاورزی و اصناف داده‌اند، اما ما هیچ تصمیمی در وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار نگرفته‌ایم.»

واعظی تاکید کرد: «هر گونه گرانفروشی بیش از نرخ مصوب تخلف است و با آن مقابله می‌شود.»

دور روز پیش ابتدا احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران از تصمیم ستاد تنظیم بازار  برای افزایش قیمت شیرخام  خبر داد که  قیمت ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام با چربی ۳.۲ درصد درب گاوداری تصویب شده و  ابلاغ می‌شود. 

افزایش قیمت شیر منتفی شد

پس از آن سخنگوی انجمن صنایع لبنی اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت شیرخام به ۶۴۰۰ تومان، قیمت لبنیات نیز احتمالاً قریب به ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

همه این اقدامات درحالی است که اتحادیه دامداران سراسری که نماینده یک میلیون و ۲۰۰ هزار دامدار در سطح کشور است با این افزایش قیمت مخالف بود و آنرا به ضرر دامدار و منافع کشور می‌دانست.

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران سراسری کشور  گفت: « اتحادیه ما که یک میلیون و ۲۰۰ هزار دامدار را تحت پوشش دارد درخواستی برای افزایش قیمت نداشته و با این تصمیم ستاد تنظیم بازار مخالف است.»

 وی در پاسخ به اینکه پس چه کسی از سوی دامداران درخواست افزایش قیمت شیرخام را داده است، گفت: « انجمن گاوداران صنعتی که چند دامدار را تحت پوشش دارد در ستاد تنظیم بازار از افزایش قیمت شیرخام دفاع کرده است.»

این اولین باری نیست که برخی افراد که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند دستپاچه خبرهای اشتباه را مطرح می‌کنند تا دولت را در عمل انجام شده قرار دهند.

و البته طی ۸ سال گذشته بارها به این روش در افزایش قیمت شیرخام و نیز قیمت لبنیات موفق بوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.