مصرف این مواد غذایی قبل از خواب ممنوع!

 چاقی به یک خطر مهم برای سلامتی تبدیل شده است. با وجود محدودیت‌های کرونایی، افراد بیشتر در خانه می‌مانند و زندگی کم تحرکی را تجربه می‌کنند که به هیچ وجه برای سلامتی مفید نیست.

این روند محدودیت‌ها، مردم را به سوی پرخوری سوق داده است که می‌تواند منجر به چاقی شود. عامل مهم دیگری که منجر به افزایش وزن می‌شود خوردن یک شام سنگین است. این بدان دلیل است که بین آخرین وعده غذایی و قبل از خواب فعالیت بدنی زیادی انجام نمی‌شود. بنابراین چربی حاصل از غذا نمی سوزد و بیشتر در بدن ذخیره می‌شود.

محققان توصیه می‌کنند شام باید ۳ ساعت قبل از خواب خورده شود. همچنین باید از مصرف برخی مواد خوراکی قبل از خواب پرهیز شود. این مواد خوراکی عبارتند از:

نودل (رشته فرنگی)

اگر شب‌ها نودل می‌خورید، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های موجود در آن می‌توانند سلامتی را به خطر اندازند. فیبر در آن مطلقاً وجود ندارد و به همین دلیل می‌تواند به سرعت موجب افزایش وزن شود.

شکلات

شکلات‌ها دارای مقدار زیادی قند همراه با کافئین هستند که هر دو برای خواب مضر بوده و موجب بیخوابی می‌شوند. محتوای زیاد قند در آنها می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. بهتر است بعد از شام از خوردن شکلات خودداری کنید.

غذاهای سرخ کرده

غذای سرخ شده می‌تواند به سرعت وزن را افزایش دهد، زیرا غذای سرخ شده حاوی کربوهیدرات و اسیدهای چرب است که برای افزایش اسیدیته و وزن معده عمل می‌کنند. بنابراین سعی کنید شب‌ها غذای سبک بخورید که به راحتی هضم شود.

نوشابه گازدار

برخی از افراد تمایل دارند برای هضم شام نوشابه بنوشند، اما این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی قند است که باعث افزایش سریع چربی شکم می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خواب نوشابه نخورید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.