نقشه جمهوری‌خواهان برای سرقت انتخابات ۲۰۲۴

قبل از اینکه پیروزی جو بایدن در ژانویه به طور رسمی تأیید شود ، او در مورد برخی از روش های متحدان دونالد ترامپ در کنگره در زمینه خرابکاری روند تحقیق کرده است. او به یک نتیجه هولناک رسید.

وی سپس به همکارانش گفت: «با کند و کاو قوانین و تماشای آنچه اتفاق می افتد، این به ذهن من خطور کرد که اگر حزب جمهوری‌خواه فعلی هر دو مجلس کنگره را در ۶ ژانویه ۲۰۲۵ کنترل کند، دیگر هیچ راهی برای یک دموکرات وجود نخواهد داشت که درصورتی که به طور قانونی انتخاب شود، به عنوان رئیس جمهور منتخب تأییدیه کنگره را بگیرد».

برکناری لیز چنی از رهبری حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آخرین نشانه ای است که تا حدودی ثابت می‌کند حق با خانم نیو لند است. حزب جمهوری‌خواه امروز هیچ فلسفه سیاسی به معنای عادی ندارد. بلکه حزبی پیرامون وفاداری به ترامپ و افسانه سرگردانی که انتخابات از او به سرقت رفته است، سازمان یافته است. چنی مجبور شد برود زیرا این دروغ را رد کرد و آن را مغایر دموکراسی‌ای می دانست که برای آن ارزش زیادی قائل است. دفاع وی از دموکراسی یکی دیگر از مواردی است که نشان می دهد حزب آماده می شود در انتخابات بعدی همان کاری را انجام دهد که در انتخابات گذشته نتوانسته به سرانجام برساند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر مهندسی انتخابات در حوزه‌های کلیدی بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.