9 راه برای این که جوان تر به نظر برسید

خوردن غذا‌های پر از سدیم و شور، باعث تجمع آب در بدن می‌شود؛ بنابراین تعجبی ندارد که با خوردن این غذاها٬ صورت شما دچار ورم شده و به عنوان مثال زیر چشم‌ها دچار پف آلودگی شود. سعی کنید که مصرف نمک را کمتر کرده و برای طعم‌دهی به غذا‌ها از سایر طعم دهنده‌های طبیعی و خوشمزه مثل فلفل چیلی، آب لیمو و سبزیجات معطر استفاده کنید.

 بسیاری از راهکار‌های ساده و به‌کارگیری آن‌ها در سبک زندگی تاثیرات دوچندانی نسبت به مصرف محصولاتی دارند که شاید به قصد جلوگیری از روند پیری به فروش می‌رسند.


آدمیزاد در طی ۳ مرحله پیر می‌شود

خوابیدن به پشت: اگر عادت دارید که همیشه به پهلو دراز بکشید، در گونه‌ای که به بالش فشار وارد می‌کند٬ خطوطی ایجاد خواهید کرد و تعداد چروک‌های پوستی آن سمت از صورت رو قطعا بیشتر خواهد نمود. به علاوه، خوابیدن به پشت این حسن رو دارد که نه تنها از بروز چروک‌های پوستی در صورت ممانعت می‌کند بلکه درد‌های گردن و کمر را نیز کاهش داده و مانع رفلاکس اسید معده می‌شود.

مصرف چربی‌های سالم: اسید‌های چرب امگا ۳ باعث نرمی٬ لطافت و جوانی پوست هم می‌شوند، زیرا عوامل التهاب زا در پوست مثل آکنه و پسوریازیس را کاهش می‌دهند.

اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی: آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های‌ای و ب برای پوست بسیار اثربخشند. آنتی اکسیدانها٬ از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محیط که به سلول‌های پوستی صدمه میزنند٬ محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد، الاستین و کلاژن سلول‌های پوستی را از بین می‌برند و باعث شکستگی این سلول‌ها می‌شوند. برای مصرف هرچه بیشتر ویتامین‌های گروه ب گوشت مرغ و ماهی را فراموش نکنید. نخود نیز سرشار از ویتامین ب ۶ برای گیاه‌خواران است. برای دریافت ویتامین‌ای می‌توانید از روغن سبوس گندم، تخم آفتابگردان و بادام استفاده کنید.

خرید محصولات پروبیوتیک: غذا‌های تخمیر شده علاوه بر این‌که برای دستگاه گوارش مفید هستند، از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می‌کنند. غذا‌های تخمیری، منابع بسیار خوب آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب نیز هستند.

مصرف پروتئین کافی: میزان نیاز روزانه زنان به پروتئین ۴۶ گرم است. پروتئین به سفتی و حفظ ساختار عضلات کمک نموده و از شل شدگی و افتادگی عضلات جلوگیری می‌کند و در نتیجه بدن فرد را جوان و با ثبات نشان می‌دهد. پروتئین در استحکام مو‌ها موثر است.

کاهش مصرف قند و شکر: مصرف بیش از حد این محصولات باعث التهاب پوست و پیری زودرس آن می‌شود.

ورزش: ورزش منظم باعث می‌شود بدن شما نسبت به همسالان خود ورزیده‌تر شود. ضمن این‌که عرقی که بر روی صورت می‌نشیند٬ پیشرفت علائم پیری را در صورت شما٬ کندتر می‌کند.

مدیریت استرس: سلول‌های افرادی که به افسردگی و استرس مبتلا هستند٬ سریعتر از کسانی که افسرده نیستند، دچار پیری می‌شوند. برای جلوگیری از پیری زودرس باید قدم به قدم پیش رفته و استرس را از زندگی خود به تدریج حذف کنید. می‌توانید از یوگا و مدیتیشن برای کاهش استرس کمک بگیرید.

کاهش مصرف نمک: خوردن غذا‌های پر از سدیم و شور، باعث تجمع آب در بدن می‌شود؛ بنابراین تعجبی ندارد که با خوردن این غذاها٬ صورت شما دچار ورم شده و به عنوان مثال زیر چشم‌ها دچار پف آلودگی شود. سعی کنید که مصرف نمک را کمتر کرده و برای طعم‌دهی به غذا‌ها از سایر طعم دهنده‌های طبیعی و خوشمزه مثل فلفل چیلی، آب لیمو و سبزیجات معطر استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها ورم نمی‌کنید بلکه خطر بالا رفتن فشار خون و سکته هم در شما کمتر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.