دانستنی های جالب در مورد کاخ سفید + تصاویر

کاخ سفید محل کار رسمی و محل سکونت رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است. کاخ سفید از مشهورترین و شناخته شده‌ترین بنا‌ها در جهان است. اما در پشت نمای با شکوه نئوکلاسیک آن، انبوهی از جزئیات و اسرار ناشناخته نهفته است. تاریخچه ساخت کاخ سفید نیز با افسانه‌ها و حدس‌های مختلفی درگیر است. به پاسخ به سوالات رایج در مورد این ساختمان نمادین می‌پردازیم، ​​که بعنوان محل سکونت روسای جمهور ایالات متحده آمریکا بجز یک رئیس جمهور محل زندگی همه قرار گرفت.

آیا کاخ سفید توسط بردگان ساخته شده است؟

واقعیت ناشناخته درباره کاخ سفید

اولین عکس از کاخ سفید، ۱۸۴۶

طبق آرشیو ملی، دولت ایالات متحده آمریکا هرگز مالک بردگان نبود. اما به مالکان برده هزینه پرداخت شد تا آن‌ها را برای ساخت کاخ سفید استخدام کنند. طبق انجمن تاریخی کاخ سفید، کمیسر‌های شهر واشنگتن دی سی در ابتدا قصد داشتند کارگران را از اروپا برای ساخت و ساز جذب کنند. این کار از سال ۱۷۹۲ آغاز شد و هشت سال به طول انجامید. هنگامی که نتیجه مطلوب هرگز حاصل نشد، علاوه بر کارگران آزاد، آفریقایی آمریکایی‌های برده نیز جذب شدند. آن‌ها با کارگران و صنعتگران سفیدپوست محلی همکاری می‌کردند. فقط تعداد انگشت شماری اروپایی وجود داشت. نه تنها خانه رئیس جمهور ساخته شد، بلکه ساختمان‌های دولتی دیگری مانند ساختمان کاپیتول یا کاخ کنگره نیز ساخته شد.

معماری و طراحی اولین پروژه محل اقامت روسای جمهور آمریکا توسط جیمز هوبان، مهاجر و معمار ایرلندی ایجاد شد. وی شخصاً توسط رئیس جمهور جورج واشنگتن برای این کار انتخاب شد. در بحبوحه جنگ‌های مشهور به جنگ ۱۸۱۲ این عمارت به آتش کشیده شد که بخشی از پروژه به آتش کشیدن واشینگتن توسط ارتش بریتانیا بود، این آتش‌سوزی قسمت‌های داخلی را ویران و در قسمت‌های بیرونی باعث ایجاد نیم سوختگی‌های گسترده گردید، بازسازی این صدمات بلافاصله و به سرعت آغاز گردید پس از آتش‌سوزی توسط انگلیسی‌ها در سال ۱۸۱۴ کاخ سفید، در طول جنگ، این هوبان بود که در مرمت ساختمان نقش داشت.

واقعیت ناشناخته درباره کاخ سفید

معماری و طراحی پروژه کاخ سفید توسط معمار مهاجر ایرلندی جیمز هوبان انجام شده است

کاخ سفید کجاست؟

کاخ سفید در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا در واشنگتن دی سی واقع شده است. این احتمالاً معروف‌ترین آدرس در کشور است. بر اساس قانون اقامت ۱۷۹۰، رئیس جمهور جورج واشنگتن مکان دقیق پایتخت را در ساحل شرقی رودخانه پوتوماک و نزدیک به ساختمان کاپیتول انتخاب کرد. سازندگان سنگ بنای کاخ سفید را در ۱۳ اکتبر ۱۷۹۲ و سنگ بنای پایتخت را در ۱۸ آگوست ۱۷۹۳ قرار دادند.

واقعیت ناشناخته درباره کاخ سفید

خانه جورج واشنگتن

این عمارت طی سال‌ها چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است، از جمله کار‌های گسترده تئودور روزولت در سال ۱۹۰۲، که شامل نصب روشنایی الکتریکی بود. در سال ۱۹۴۸، پس از آنکه مهندسان دریافتند ساختمان برای ساخت و ساز سازگار نیست و ایمن نیست، هری اس ترومن دستور تعمیرات اساسی در فضای داخلی و تعمیرات اساسی ساختمان را صادر کرد. در هنگام بازسازی، ترومن و خانواده اش در خانه روبرو بلر زندگی می‌کردند.

واقعیت ناشناخته درباره کاخ سفید

بازسازی کاخ سفید

اولین رئیس جمهوری که در کاخ سفید زندگی کرد؟

اگرچه جورج واشنگتن مکان و معمار را انتخاب کرد، اما وی تنها رئیس جمهوری بود که هرگز در کاخ سفید زندگی نمی‌کرد. رئیس جمهور جان آدامز اولین شخصی بود که در سال ۱۸۰۰، حتی قبل از اتمام آن، به محل اقامت نقل مکان کرد. از آن زمان، هر رئیس جمهور و خانواده اش در کاخ سفید زندگی می‌کنند. دو رئیس جمهور نیز در کاخ سفید درگذشتند: ویلیام هنری هریسون در ۱۸۴۱ و زاخاری تیلور در ۱۸۵۰. سه بانوی اول امریکا نیز در آنجا درگذشتند: لتیتیا تایلر، کارولین هریسون و الن ویلسون.

واقعیت ناشناخته درباره کاخ سفید

جورج واشنگتن تنها رئیس جمهوری است که در کاخ سفید زندگی نکرده است

کاخ سفید چند اتاق دارد؟

مساحت شش طبقه کاخ سفید بیش از پنج هزار متر مربع است. کاخ سفید ۱۳۲ اتاق (۱۶ اتاق خانوادگی) و ۳۵ حمام دارد. طبق صفحه وب رسمی کاخ سفید، دارای ۲۸ شومینه، هشت راه پله، سه آسانسور، ۴۱۲ در و ۱۴۷ پنجره است. همچنین یک آشپزخانه برای یک شام کامل برای ۱۴۰ مهمان یا بوفه برای ۱۰۰۰ نفر مجهز شده است. کاخ سفید هر پنج تا شش سال یکبار نقاشی می‌شود؛ و به بیش از دو هزار لیتر رنگ نیاز دارد.

عمارت و محوطه‌ها هم اکنون شامل یک استخر سرپوشیده Franklin D. Roosevelt و یک استخر روباز Gerald R. Ford است. اماکن دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که رئیس جمهور که از امور دولتی خسته شده می‌تواند تمدد اعصاب کند: یک زمین تنیس، سالن بولینگ یک خطه، یک سینمای کوچک، یک اتاق بازی، مسیر پیاده روی آهسته و یک زمین چمن گلف.

واقعیت ناشناخته درباره کاخ سفید

معماری و طراحی کاخ سفید همیشه اینگونه نبود

شایعاتی درباره اتاق‌های مخفی در ساختمان و معابر مخفی وجود دارد. انجمن تاریخی کاخ سفید ادعا می‌کند که تنها منطقه "مخفی" پناهگاهی برای بمب است. در زمان ریاست جمهوری فرانکلین روزولت پس از بمب گذاری در پرل هاربر در سال ۱۹۴۱ در زیر بال شرقی ساخته شد. معاون رئیس جمهور دیک چنی هنگام حملات ۱۱ سپتامبر از آن استفاده کرد. رئیس جمهور دونالد ترامپ در اعتراضات سال ۲۰۲۰ مقابل کاخ سفید احتمالاً در آنجا منزوی شده بود. حداقل دو تونل در زیر عمارت وجود دارد، یکی به ساختمان خزانه داری و دیگری به South Lawn منتهی می‌شود.

آیا این خانه همیشه سفید بود؟

نمای سنگی ساختمان برای اولین بار در سال ۱۷۹۸ با آهک سفید رنگ آمیزی شد تا در برابر شرایط نامساعد جوی و دمای یخبندان محافظت شود. طبق انجمن تاریخی کاخ سفید، اصطلاح "کاخ سفید" حتی قبل از جنگ ۱۸۱۲ در روزنامه‌ها شروع به چاپ کرد. نام‌های آن زمان: کاخ روسای جمهور، عمارت رئیس جمهور و کاخ ریاست جمهوری بود. اما این رئیس جمهور تئودور روزولت بود که در سال ۱۹۰۱ نام رسمی محل اقامت رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، کاخ سفید را تعیین کرد.

در بال غربی کاخ سفید چه خبر است؟

از زمانی که تئودور روزولت محل کار خود را از محل سکونت خود به بال تازه ساخته شده غرب در سال ۱۹۰۲ منتقل کرد، بال دو طبقه غرب دفاتر ریاست جمهوری است. مجموعه Wing West علاوه بر دفتر بیضی، شامل اتاق مرکز مدیریت اطلاعات، دفتر شخصی، اتاق روزولت و اتاق توجیهی مطبوعات است.

دفتر بیضی در کاخ سفید که از زمان رئیس جمهور ویلیام هوارد در سال ۱۹۰۹ به عنوان دفتر ریاست جمهوری خدمت کرده است، در واقع بیضی شکل است. یک میز بلوط وجود دارد که ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۸۰ به رئیس جمهور رادرفورد بی. هیز اهدا کرده است. از آن زمان، تقریباً هر رئیس جمهور از آن استفاده کرده است، به استثنای لیندون جانسون، ریچارد نیکسون و جرالد فورد.

اتاق مرکز مدیریت اطلاعات در کاخ سفید که به طور رسمی به اتاق کنفرانس جان اف کندی معروف است، در زیرزمین بال غربی واقع شده است و در واقع از چندین اتاق تشکیل شده است. در سال ۱۹۶۱ توسط جان اف کندی به عنوان یک سایت هماهنگی بحران تعیین شد، توسط جانسون در طول جنگ ویتنام استفاده شد. در اینجا بود که رئیس جمهور باراک اوباما شاهد ترور اسامه بن لادن بود.

این دفتر مکانی است که رئیس جمهور با مقامات دولتی ملاقات می‌کند و سالن روزولت، جایی که دفتر تئودور روزولت در آن واقع شده است، به عنوان یک اتاق کنفرانس عمومی عمل می‌کند. علاوه بر این، در دو طبقه، بال شرقی، فضای اداری برای بانوی اول و کارمندانش وجود دارد. در هنگام رویداد‌های مهم یک ورودی سرپوشیده برای میهمانان در نظر گرفته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.