جن ساکی: فعالیت‌های اتمی کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح محسوب می‌شود

به گزراش خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نخستین اظهارات یکی از مقامات عالی‌رتبه کاخ سفید از زمان آغاز رسمی ریاست جمهوری جو بایدن است که مستقیما به موضوع هسته‌ای کره شمالی اشاره می‌کند.

وی در کنفرانسی خبری گفت: دیدگاه رئیس جمهور ما این است که بدون شک فعالیت‌های کره شمالی در زمینه موشک بالستیک اتمی و گسترش آن تهدیدی جدی برای صلح بین‌المللی و امنیت جهان است.

ساکی افزود: بدون شک ما در بازدارندگی پیونگ‌یانگ نفع اساسی داریم.

وی تصریح کرد: دولت واشنگتن استراتژیی برای رسیدگی به موضوع کره شمالی اتخاذ خواهد کرد اما ابتدا از طریق رای‌زنی با متحدان آمریکا از جمله کره جنوبی گزینه‌های موجود از جمله دیپلماسی را بررسی خواهد کرد.

ساکی تاکید کرد: ما استراتژی جدیدی اتخاذ خواهیم کرد تا امنیت مردم آمریکا و متحدانمان را حفظ کنیم. این رویکرد با بررسی دقیق وضعیت کره شمالی از طریق رای‌زنی با کره جنوبی، ژاپن و دیگر متحدان حول محور گزینه‌های فشار در دست اقدام و پتانسیل هر گونه دیپلماسی در آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: بنابراین می‌گویم که آمریکا مثل همیشه همکاری نزدیکی با شرکایش در منطقه خواهد داشت تا برای بازدارندگی راهی پیدا کنند و درخصوص آن همکاری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.