واعظی: در زمان خروج ترامپ از برجام بارها هشدار دادیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«آنچه در دو ماه گذشته پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شاهد هستیم، بخشی از چهره روتوش نشده نظام آمریکا است که در ۴ سال گذشته با روی کار آمدن دولت ترامپ بیشتر نمایان شده است. موضوع تقلب در انتخابات و اغتشاشات خیابانی و حمله به کنگره که موجب اخلال در جلسه رسمی کنگره شد، یکی از میراث داخلی ترامپ است.

در ۴ سال گذشته سیاست‌های مخرب و اشتباه دولت ترامپ علاوه بر افول بیشتر آمریکا، موجب ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در جهان شده است.

همان زمانی که ترامپ با پیمان‌شکنی، یک‌جانبه از برجام و دیگر معاهدات بین‌المللی خارج شد و پس از آن به طور غیرقانونی مردم ما را با فشار حداکثری تحریم و جنگ اقتصادی را تحمیل و ناجوان‌مردانه و بزدلانه شهید سلیمانی را ترور کرد، بارها گفتیم که او اعتبار دولت و کشور آمریکا را لگدمال می‌کند و پایان عمر سیاسی خود را رقم می‌زند. درستی آن هشدارها شاید حالا و پس از روز شرم‌آوری که در کنگره بر دموکراسی آمریکایی گذشت، بهتر فهمیده شود.

سیاست‌های پوپولیستی دولت ترامپ و نتایج مخرب آن در آمریکا و عرصه بین‌المللی باید درس عبرتی شود برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا که ضمن جبران گذشته، اشتباهات دولت ترامپ را با روش‌های دیگر در ارتباط با فشار به کشورهای مستقل و خروج از پیمان‌های بین‌المللی تکرار نکند.»

به گزارش ایسنا، شب گذشته جمعی از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا طی اقدامی بی سابقه و خشونت بار وارد ساختمان کنگره شدند؛ در زمان ورود مهاجمان به ساختمان کنگره، اعضای سنا در حال بررسی تایید ریاست جمهوری جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.