نیویورک تایمز نگفته که کدامیک از مسؤولان وزارت امورخارجه آمریکا این هشدار را داده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، این دادخواهی با استناد به این صورت خواهد گرفت که مسؤولان دولتی آمریکا از کلیات مربوط به جنایت کشتار جمعی در یمن اطلاع داشته‌اند.

نیویورک تایمز اعلام کرد: خطرات قانونی [برای محاکمه مسؤولان آمریکایی] در دوره دونالد ترامپ به خاطر آن که وی فروش سلاح به عربستان سعودی را تأیید کرد، افزایش پیدا می‌کند.

این روزنامه افزود: برخی مسؤولان وزارت خارجه آمریکا تلاش کرده‌اند، قراردادهای فروش اسحله به عربستان را در فهرست "فوق محرمانه" قرار دهند، بطوری که حتی مسؤولان ارشد کنگره  آمریکا که معمولا از سندهای فوق محرمانه اطلاع داشتند، از این قراردادها بی‌اطلاع بوده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز اردیبهشت ۹۷ نیز فاش کرده بود که نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به &#۳۹;گرین برت&#۳۹; مخفیانه به عربستان برای جنگ در یمن کمک می‌کنند.

در طول جنگ یمن که بیش از پنج سال همچنان ادامه دارد، آمریکا به دلایل مختلف بیشترین حمایت تسلیحاتی، نظامی و سیاسی را از متجاوزان به این کشور فقیر به عمل آورده است.

در این میان از روز نخست، نقش آمریکا به عنوان عضو اصلی ائتلاف متجاوزان بسیار پر رنگ بوده است. به طوری که مسئولان یمنی بارها بر آمریکایی بودن این جنگ تاکید کردند و این کشور را مسئول جنایت های عربستان و امارات در یمن می‌دانند.

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا نیز آبان ماه ۹۸ فاش کرد، تجهیزات و سلاح‌های آمریکایی به صورت مخفیانه توسط یک کشتی سعودی به بندر عدن در جنوب یمن وارد شده است.

با روی کارآمدن دولت "دونالد ترامپ" تلاش قانون گذاران آمریکایی برای توقف حمایت‌های تسلیحاتی و لجستگی آمریکا از ائتلاف سعودی راه به جایی نبرده است. در همین راستا، رییس جمهوری آمریکا ۲۸ فروردین ماه ۹۸ قطعنامه کنگره این کشور را که خواستار قطع حمایت از ائتلاف عربی در جنگ یمن بود، وتو کرد.

این قطعنامه که اسفند ۹۷ در سنای آمریکا تصویب شد، ۱۵ فروردین ماه ۹۸ در مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز با اکثریت آرا مورد موافقت قرار گرفت، از ترامپ می خواست تا نیروهای نظامی آمریکا در یمن یا آن‌هایی را که به نوعی در این جنگ اثرگذارند خارج کند.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل متحد اواسط ماه ژوئن (اوایل تیرماه ۹۸) منتشر کرد، درگیری‌های یمن که از فروردین ماه ۹۴ به سرکردگی عربستان و چند کشور عربی و با حمایت لجستیکی آمریکا آغاز شده، تاکنون جان ۷۰ هزار نفر را گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.