به گزارش  روسیا الیوم، این مقام سودانی در حالی این خبر را اعلام کرده که طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه ۲۳ اوت سفر رسمی به چهار دولت را آغاز می‌کند. او در ابتدا به اسرائیل می‌رود بعد به سودان و سپس به بحرین و امارات.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پامپئو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ملاقات خواهد داشت، برقراری روابط‌های اسرائیلی و تعمیق آن در منطقه و نیز همکاری در زمینه اقتصادی و نفوذ ایران از محورهای این سفر است.

اما در سودان رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با عبدالله حمدوک، نخست وزیر و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی حاکمیتی دیدار می‌کند و به بررسی ادامه حمایت آمریکا از دولت انتقالی و حمایت عمیق از روابط سودان و اسرائیل می‌پردازد.

وزیر خارجه آمریکا سپس به منامه می‌رود و با سلمان بن حمد بن عیسی آل خیلفه ولیعهد بحرین ملاقات می‌کند و در پایان به امارات می‌رود و با عبدالله بن زاید وزیر خارجه در ابوظبی ملاقات می‌کند و به بررسی توافقنامه "ابراهیم" با اسرائیل و مسائل منطقه‌ای می‌پردازد.

وزارت خارجه آمریکا در پایان این بیانیه آورده است: آمریکا بر پایبندی خود به صلح و امنیت در سودان، اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاکید دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.