«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آلمان و ابراز تأسف از این اقدام آن را اقدامی شتابزده و غیر قابل توجیه خواند.

قاسمی این اقدام طرف آلمانی را مغایر با روح حاکم بر روابط دیرینه ملت‌های ایران و آلمان خواند و تاکید کرد: این رفتار حرکتی بی دلیل و  احتمالا ناشی از القاء اطلاعات نادرست توسط دیگرانی است که از روند روابط بین دو کشور ناخشنودند. 

وی ابراز امیدواری کرد دولت آلمان با بررسی حقایق و بازنگری مجدد داده‌های اطلاعاتی خود نسبت به تجدیدنظر بهنگام در این تصمیم ناصواب و نامطلوب که می‌تواند ارتباطات و رفت و آمدهای مردمی را تحت تاثیر قرار داده و بی شک خلاف مصالح  و منافع روابط  فیمابین است، اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: بی تردید هیچ منطق و دلیلی نمی‌تواند توجیه‌گر این گونه رفتارهای یک‌سویه و مبتنی بر داده‌های غلط و موهوم باشد و مرور چگونگی همکاری‌های این شرکت با طرف‌های آلمانی خود گویای نبود هیچ‌گونه نقطه منفی در کارنامه این همکاری‌های متقابل است.

به گزارش فارس، رسانه‌های آلمان دیروز (دوشنبه) اعلام کردند که دولت این کشور مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان را لغو کرده است. برلین برای توجیه این تصمیم، ادعای نقش‌آفرینی این خطوط هوایی در فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرده است.

گفتنی است این تصمیم با استقبال «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین روبرو شد و واشنگتن از دیگر کشورهای اروپایی هم خواسته در این تصمیم از برلین پیروی کنند. آمریکا از چند سال پیش خطوط هوایی ماهان را در فهرست تحریم قرار داده و از مدت‌ها قبل کشورهای اروپایی را برای تحریم خطوط هوایی ایران تحت فشار گذاشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.