رویترز گزارش داد، پس از آنکه دموکرات ها و کاخ سفید به توافق بر سر اقدامات محرک اقتصادی جدید جهت کمک به اقتصاد بحران زده آمریکا نزدیک شدند و در حالی که شاخص ها در بازار بورس وال استریت شاهد رشد بود، قیمت طلا اواخر روز سه شنبه به بالای رقم ۲۰۰۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با ۰.۱۹ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۲۰۱۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. همچنین قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۵۶ درصد رشد به ۲۰۳۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

محمد الاریان تحلیلگر موسسه آلیانز در این باره گفت: «با توجه به اینکه میزان سوددهی اوراق قرضه دولتی بسیار پایین آمده و سرمایه گذاران به دنبال دارایی های کم ریسک می گردند، افزایش قیمت طلا قابل فهم به نظر می رسد.»

لی فریج استراتژیست موسسه استیت استریت گلوبال مارکتس گفت، بازارها امید خود نسبت به اینکه کنگره با گنجاندن مزایای کافی در بسته محرک اقتصادی جدید موافقت کند را از دست داده اند و این مسئله موجب خواهد شد تا فدرال رزرو ترازنامه خود را افزایش دهد.

وی افزود، افزایش خرید اوراق قرضه از طریق سیاست تسهیل کمی فدرال رزرو و افزایش عرضه پول در نهایت موجب کاهش ارزش دلار خواهد شد.

عضو ارشد دموکرات سنا دیروز گفت دور جدید بسته مالی مقابله با کرونا در مسیر درستی قرار گرفته اما هنوز اختلاف نظرها میان دو طرف زیاد است.

به دنبال کاهش نرخ بهره و افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا به دلیل نگرانی از تبعات تورمی سیاست های محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی ۳۳ درصد رشد داشته است.

کوین گیدیس، تحلیلگر موسسه ریموند جیمز گفت: «در مورد میزان کمک بسته محرک اقتصادی جدید به اقتصاد آمریکا و هزینه های ناشی از آن نگرانی هایی وجود دارد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.