به دلیل تداوم تنش های سیاسی در آمریکا و افت ارزش دلار قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود اما به دلیل تداوم رشد شاخص ها در بازارهای بورس قیمت فلز زرد همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۷۰۳ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد برای تحویل در ماه اوت در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۰۴ درصد رشد به ۱۷۰۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بانک مرکزی اروپا قرار است نقدینگی بیشتری به اقتصاد این حوزه تزریق کند و تنها زمان دقیق اعمال بسته محرک اقتصادی جدید است که باید مشخص شود. بست های محرک اقتصادی بیشتر و کاهش نرخ بهره معمولا موجب تقویت بازار طلا می شود، زیرا فلز زرد بهترین سرمایه گذاری برای در امان ماندن از تبعات تورمی افزایش نقدینگی است.

شاخص ارزش دلار از ابتدای این هفته تاکنون حدود یک درصد کاهش یافته و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

به گفته منابع مطلع، انتظار می رود دولت آمریکا محدودیت های بیشتری بر حداقل ۴ شرکت رسانه ای وابسته به دولت چین اعمال نماید. دولت ترامپ روز چهارشنبه پروازهای شرکت های مسافربری چینی به آمریکا را از شانزدهم ژوئن ممنوع اعلام کرد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه با ۰.۴ درصد رشد به ۱۱۳۳ هزار و ۳۷ تن رسید.

قیمت فلز پالادیوم نیز امروز با ۰.۶ درصد رشد به ۱۹۶۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت پلاتین هم امروز ۰.۷ درصد رشد داشت و به ۸۳۱.۵۸ دلار رسید.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.