رضا گل‌محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تاکنون فعالیت رشته های انفرادی، کم برخورد، بدنسازی، فوتبال، والیبال و استخرهای روباز برای ورزشکاران این رشته ها صادر شده است.

وی اضافه کرد:  مجوز فعالیت رشته های پر برخورد از جمله کشتی، ورزش‌های رزمی و کبدی صادر نشده و می‌بایست برای فعالیت مجدد آنها ستاد ملی کرونا تصمیم گیری کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سوال که گفته شده که با شیوع مجدد کرونا ممکن است بخش ورزش تعطیل شود گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد بلکه هرگونه تصمیمی با نظر ستاد ملی کرونا خواهد بود.

به گفته وی بسیاری از مجموعه های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی از اول خرداد ماه دایر شده است.  

گل‌محمدی اظهار داشت که با شیوع کرونا و تعطیلی ۵هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی استان، حدودا ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند.  

وی اضافه کرد: برای حمایت از این قشر تاکنون با اعطای تسهیلات بانکی و معرفی این واحدها به ستاد ملی کرونا تا حدودی از زیان آنها کم کرده ایم.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بسیاری از واحدهای ورزشی کشور و استان در حال جذب این تسهیلات دولتی هستند.

گل‌محمدی همچنین از پیشنهاد ۱۵ درصدی افزایش تعرفه های ورزشی برای سال جاری خبر داد و گفت: هرگونه تغییر دیگری در تعرفه های ورزشی می‌بایست با نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) صورت گیرد.

۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی خصوصی و دولتی در سطح استان تهران فعال است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.