رضا گل‌محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق دستور وزیر ورزش با انجام پروتکل های بهداشتی برخی فعالیت ورزشی در مناطق سفید کشور از ۱۶ اردیبهشت مشخص شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص بازگشایی مجموعه های ورزشی استان تهران در نشستی با فدراسیون پزشکی ورزشی این موضوع را جویا خواهم شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه طبق نظر فدراسیون و سازمان لیگ برتر فوتبال اگر تهران الزام شود تا ۲ هفته بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کند، آیا این ظرفیت وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: از باب زمین فوتبال و رختکن این امکان در شهرستان‌های استان تهران وجود خواهد داشت ولی از لحاظ پروتکل های مسابقات فوتبال، میبایست سازمان لیگ تشخیص دهد.

وی اضافه کرد: در خصوص سایر موارد از جمله هتلها، خوابگاه‌ها، بخش تمرین و ایاب ذهاب می‌بایست مجوز لازم طبق اصول بهداشتی صادر شود.

به گفته گل‌محمدی برای برگزاری مسابقات فوتبال این ظرفیت در استان تهران وجود دارد.

براین اساس با شیوع بیماری کرونا ۵هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی خصوصی و دولتی استان تهران از ۱۰ اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.  

همچنین با دستور وزیر ورزش و ستاد ملی کرونا از ۱۶ اردیبهشت در ۱۳۲ شهرستان کشور که در شرایط سفید قرار دارند طبق ضوابط و رعایت موارد بهداشتی در برخی رشته انفرادی امکان فعالیت ورزشی فراهم شده است.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین از پیگیری برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران خبرداد و گفت: امروز در جلسه ای که با مدیرکل امور مشترکین فدراسیون ها وزارت ورزش برگزار شد، تا طی چند روز آینده نشست حکمیت فدراسیون فوتبال، مدیر کل ورزش استان و معاون قهرمانی وزارت ورزش در خصوص برگزاری مجمع آتی هیات فوتبال برگزار شود.  

به گفته وی به علت رفع و اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، از اسفند ماه ۹۷ با سپری شدن مهلت قانونی ۴ ساله ریاست هیات فوتبال تهران، مجمع انتخاباتی این ورزش استانی برگزار نشده است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.