خبرگزاری رسمی کره شمالی "ان کی" نوشت: به رغم برکناری یونگ وزیر خارجه کره شمالی همچنان جانشین وی معرفی نشده است و انتظار می رود که وزیر خارجه جدید پیونگ یانگ در رویدادی برای دیپلمات های مقیم که قرار است در ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) در پیونگ یانگ برگزار شود، مشخص شود.  

وزارت اتحاد کره جنوبی که مسئولیت امور کره شمالی را برعهده دارد، گفته است که هرگونه تغییر در وضعیت وزارت خارجه باید با احتیاط ارزیابی شود.  

ری یونگ هو  از سال ۲۰۱۶ وزیر امور خارجه این کشور بوده‌ و از او به عنوان مذاکره کننده ای با تجربه در مذاکره با آمریکا در خصوص سلاح‌های کشتار جمعی یاد می‌شود. وی میان سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ سفیر کره شمالی در بریتانیا بوده‌است.  
یونگ هو ریاست مذاکره کنندگان کره شمالی را در گفت و گوهای شش جانبه بر عهده داشته‌ و عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره و از نمایندگان سیزدهمین دوره مجمع عالی خلق است.  

برکناری وزیر خارجه کره شمالی در حالی صورت می‌گیرد که سخنگوی وزارت خارجه سوئد سه شنبه گذشته ضمن ابراز امیدواری به از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک، اعلام کرد، استکهلم به ترغیب دو کشور به ازسرگیری مذاکره ادامه می‌دهد و برای تسهیل روند مذاکرات بیشتر بین طرفین آماده است.  

سخنگوی وزارت خارجه سوئد افزود، گفت وگو تنها راه حل و فصل مسالمت آمیز وضعیت شبه جزیره کره است و سوئد با هر دو طرف در تماس است.  

"رابرت اوبرین"، مشاور امنیت کاخ سفید یکشنبه گذشته اعلام کرد، آمریکا در راستای تلاش برای ازسرگیری مذاکرات، دست یاری به سوی کره شمالی دراز می‌کند.  

"کیم میونگ گیل"، از مقامات ارشد وزارت خارجه کره شمالی اواخر آبان اعلام کرده بود، نیازی نیست سوئد بیش از این به عنوان میانجی در دیپلماسی بین پیونگ یانگ و واشنگتن عمل کند.  

به گفته کیم، آمریکا پیشنهاد کرد تا دو کشور در سوئد مذاکره کنند و از استکهلم نیز خواست تا پیونگ یانگ را در جریان مساله بگذارد.  

نمایندگان آمریکا و کره شمالی به منظور ازسرگیری مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ، اکتبر (مهر) به استکهلم رفتند اما، با اعلام این نکته از سوی کره شمالی که نمایندگان آمریکا پیشنهاد جدیدی برای گفت وگو ندارند، این مذاکرات شروع نشده پایان یافت.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.