اگر در مورد برنامه رژیم غذایی مناسب خود دچار اشتباه شده‌اید، در اینجا به شما کمک خواهیم کرد. در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه می توانید رژیم غذایی شخصی خود را پیدا کنید که متناسب با سبک زندگی و اهداف شما باشد.

اگر می خواهید به اصول اولیه برگردید

رژیم غذایی سرخ به رژیم اجدادی، رژیم غارنشین و رژیم عصر سنگ معروف است. این رژیم شامل خوردن گوشت، ماهی، آجیل و دانه است - هر چیزی که اجداد شما می توانستند با شکار و جمع آوری بدست آورند، می‌تواند در رژیم غذایی شما جا بگیرد.

طبق مطالعات، رژیم سرخ نه تنها به کاهش وزن، بلکه به بهبود فشار خون، سطح گلوکز و کلسترول نیز کمک می کند.

اگر حیوانات را دوست دارید و نمی‌خواهید آن‌ها را بخورید

رژیم وگان همه محصولات حیوانی از جمله ماهی، گوشت، تخم مرغ، شیر و عسل را حذف می‌کند. این رژیم غذایی جدا از کاهش وزن، مزایای مختلفی برای سلامتی نیز دارد.

مطالعات نشان می دهد افرادی که وگان می‌شوند نسبت به افرادی که از برنامه‌های کاهش وزن دیگر پیروی می‌کنند، وزن بیشتری را از دست می‌دهند. قطع محصولات حیوانی به شما در کاهش چربی های اشباع نشده کمک می‌کند.

اگر عاشق خوردن غذاهای دریایی هستید

این رژیم غذایی شامل ماهی (پروتئین بدون چربی)، روغن زیتون و غلات کامل است. چه چیزی می تواند بهتر از این باشد؟ این رژیم غذایی نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می‌کند بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، آلزایمر و سرطان را نیز کاهش می دهد. اخبار آمریکا و گزارش‌های جهانی رژیم غذایی مدیترانه‌ای را به عنوان رژیم شماره یک قرار داده‌اند زیرا این برنامه یک برنامه غذایی مناسب و متعادل است که در آن افراد احساس رضایت می کنند و گرسنه نمی شوند. افرادی که رژیم را رعایت می‌کنند BMI خود را کاهش داده و چاقی شکمی کمتری دارند.

اگر فشار خون دارید

رژیم غذایی دَش در ابتدا برای کمک به افرادی که فشار خون بالایی دارند ایجاد شد. این رژیم غذایی شامل میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی، لبنیات کم چرب، آجیل، غلات کامل، ماهی و مرغ است. این رژیم غذایی شامل ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز است. این رژیم غذایی یک رویکرد کلی برای تغذیه متعادل و سالم است. در کنار کاهش  وزن، همچنین به شما در کنترل قند و فشار خون کمک می کند.

اگر عاشق غذاهای چرب هستید

کِتو یک رژیم غذایی شامل حذف کربوهیدرات و استفاده از پروتئین متوسط است. رژیم غذایی پرچربی است که به طور ایده آل به عنوان یک روش کوتاه مدت برای کمک به کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع و مدیریت قند خون آغاز شده است.

افرادی که از رژیم غذایی کتو استفاده می‌کنند، اغلب به طور مداوم در حال کاهش وزن هستند، به خصوص در آغاز. این رژیم غذایی‌ای است که شما مجبور نیستید از غذاهای حاوی پنیر دوری کنید و به اندازه کافی مواد غذایی برای پر کردن خود تهیه کنید.

اگر از بروز احساسات خود پرهیز می کنید

نکات کلیدی این رژیم شامل انتخاب‌های غذایی آهسته و آگاهانه غذا خوردن و درگیر شدن تمام حواس شما در هنگام غذا خوردن است. می‌توانید ضمن رعایت هر یک از رژیم‌ها، این روش را اعمال کنید. اگر کسی هستید که یک بسته چیپس را به تنهایی تمام می کنید، باید این روش غذا خوردن را امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا با گرسنگی درونی و سیگنال های سیری در تماس باشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.