در این بیانیه آمده است که ویدئوی منتشر شده مورد بررسی کامل قرار گرفته و براساس آن موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

۱. تمام محصولات سایپا پس از تولید نهایی و قبل از تحویل به مشتریان، مورد بررسی و آزمایش فنی و کیفی قرار می‌گیرند که بررسی‌ موتور و قوای محرکه محصولات از جمله این‌هاست؛ لذا موردی شبیه آنچه در ویدئوی منتشر شده به‌نمایش درآمده، اساسا امکان‌پذیر نیست مگر اینکه اتفاق نادر و خاصی رخ داده باشد که خودرو مورد نظر پس از تحویل به مشتری دچار ایراد فنی در گیربکس شده است.

۲. محصولات تولیدی در محل کارخانه سایپا تا زمان انتقال به بخش تحویل به مشتریان، جهت طی فرایند تکمیل تولید و تحویل، بارها جهت تست‌های گوناگون از سالن‌های مختلف جابجا می‌شوند و تقریباً ممکن نیست خودرویی با نقص عملکرد تعویض دنده و یا دنده عقب بتواند از این فرایند گذر کند، همچنین نقل و انتقال محصولات به نمایندگی‌ها از طریق کامیون‌های حمل خودرو صورت می‌گیرد که بالابردن و پایین آوردن محصولات از روی این کامیون‌ها تماماً با تعویض دنده (به ویژه دنده عقب) صورت می‌گیرد.

۳. بررسی کارشناسی جزییات منتشره در ویدیو، صحت آن را مورد تردید قرار می‌دهد. چرا که توقف خودرو در یک مکان که شبیه تعمیرگاه‌های متفرقه است و نحوه تصویربرداری و جابجایی دنده‌ها و ادعای عجیب نداشتن دنده عقب! و عدم ارائه اطلاعات از سوی مدعی جهت پیگیری رفع مشکل پیش آمده توسط سایپا از جمله نکات مهم و ابهام برانگیز این ویدئو است.

۴. متأسفانه اخیراً افراد مختلف و مجهول‌الهویه با استفاده از اکانت‌های بی‌نام و نشان در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویری درخصوص صنعت خودرو و محصولات آن می‌کنند که صحت بسیاری از آن‌ها بارها رد شده است. اما با این حال، گروه خودروسازی سایپا ضمن دعوت از مالک خودرو مذکور جهت پیگیری مشکل احتمالی از مبادی رسمی نظیر مراجعه به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز سایپا و یا تماس با مرکز امور مشتریان گروه سایپا، آمادگی دارد بررسی‌های دقیق‌تر و بیشتری را توسط کارشناسان خود جهت راستی‌آزمایی و رفع نقص احتمالی صورت دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.