دولت آمریکا به تازگی در بخش پرسش و پاسخ وب‌سایت خزانه‌داری این کشور ادعاهای خودشان مبنی بر اینکه تحریم‌های آنها برای هدف قرار دادن مبادلات اقلام بشردوستانه با ایران نیست را زیر سوال برده‌‌ و به قصد خود برای ایجاد مشکل در این زمینه برای مردم ایران اعتراف کرده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روی وب‌سایت خود اعتراف کرده تحریم‌های جدید این کشور علیه صنایع حمل و نقل دریایی ایران به ایجاد محدودیت‌هایی در ارتباط با مبادلات اقلام بشردوستانه منجر خواهد شد. 

در دستورالعمل خزانه‌داری آمریکا آمده است: «اشخاص آمریکایی از ورود به مبادلات با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران یا E-sail برای انجام مبادلات مختلف از جمله مبادلات مربوط به فروش کاملاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاه‌های پزشکی منع می‌شوند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مضاف بر این، آن دسته از اشخاص غیرآمریکایی که آگاهانه اقدام به انجام مبادلاتی با خطوط کشتی‌رانی ایران حتی در زمینه فروش کالاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاه‌های پزشکی کنند در معرض خطر تحریم قرار خواهند گرفت.»

وزارت خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد.

دولت آمریکا در حکم روز چهارشنبه این دو شرکت را ذیل تحریم‌های مربوط به فرمان اجرایی شماره ۱۳۳۸۲ قرار داد که «اشاعه‌گران سلاح‌های کشتار جمعی»، طبق تعریف دلبخواهانه آمریکا را هدف قرار می‌دهد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعمل روز چهارشنبه تعارفات معمول مبنی بر اینکه تحریم‌ها مبادلات غذا و دارو را شامل نمی‌شوند کنار گذاشته و اعتراف کرده هرگونه مبادله با سازمان‌هایی که به موجب این حکم تحریم می‌شوند ممنوع خواهند بود.

مقام‌های ایران ضمن رد کردن ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر تحریم‌ نبودن مبادلات غذا و دارو گفته‌اند که نیازهای کشور در زمینه دارو و مواد غذایی را تأمین خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.