به گزارش صداوسیما، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ضمن تقبیح و محکومیت اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: تنها چیزی که به آقای پمپئو نمی‌چسبد، اعلام حمایت از ملت ایران است.

وی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا به ویژه وزیر امور خارجه این رژیم نسبت به ملت ایران، اظهار داشت: اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار دارند و پیش از این نیز از زبان وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا تسلیم شوند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: ملت ایران، ملت بالغ و رشیدی است و از موانع مختلف عبور کرده و ناملایمات بسیاری را پشت سرگذاشته است و این ملت از این مرحله نیز عبور خواهد کرد و مسایل داخلی خودش را حل و فصل خواهد کرد.

موسوی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا را مداخله در امور داخلی ایران دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا را در جایگاهی نمی‌بیند که برای ملت و مردم ایران دلسوزی کنند، آنها اگر خیلی نگران هستند، نگران ده‌ها میلیون گرسنه‌ای باشند که در جای جای ایالات متحده، بی‌خانمان و در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

وی همچنین سفر فرمانده ارتش پاکستان به تهران را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: مسایل دوجانبه و امنیت مرزها محور گفت‌وگوهای فرمانده ارتش پاکستان در تهران است. قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان در صدر هیاتی بلند پایه نظامی امنیتی امروز (دوشنبه) وارد ایران شد و قرار است وی با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کند.

وی افزود: فرمانده ارتش پاکستان فردا (سه‌شنبه) با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موضوعات رایزنی فرمانده ارتش پاکستان در ایران ابراز داشت: طیف وسیعی از مسایل دو جانبه و مسایل امنیتی دو کشور به ویژه در بخش مرزی و همکاری‌های منطقه‌ای در این دیدارها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.