بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا (برایان هوک) اظهار کرده است که  هدف تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دولتمردان این کشور هستند و نه مردم ایران  و اقلام دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی و کشاورزی در لیست اقلام تحریمی آمریکا قرار ندارند خاطر نشان کرد: من کسی که چنین کلمات دروغینی را مطرح کرده نمی‌شناسم البته گویی آمریکایی‌ها در وزارت خارجه‌شان به فردی مسئولیت بی فرجامی را در ارتباط با امور مربوط به تحریم‌ها و فشار به مردم ایران واگذار کرده است. او هر که است یا یک دروغگوی حرفه‌ای است یا اینکه خود را به ناآگاهی زده است.

وی ادامه داد: من پاسخی برای چنین فردی و یا افرادی که در این سطح از ناآگاهی قرار دارند ندارم و به نظرم خاموشی در برابر اینگونه افراد بهترین کاری است که باید انجام داد. 

قاسمی با بیان اینکه بسیاری از دولتمردان در حاکمیت کنونی آمریکا اینگونه سخنان نادرست و غلط را مطرح کرده‌اند، گفت: بسیاری از مردم  ایران و جهان می‌دانند که نه تنها کسی که این سخنان را مطرح کرده بلکه بسیاری از حاکمان ایالات متحده آمریکا از درد بزرگ عدم آگاهی، خودشیفتگی، توهم مزمن و حاد و نداشتن حرف و سخن از سر خرد، اندیشه و راستی رنج می‌برند و به جای برگزیدن سکوت و خاموشی، هذیان گویی و دروغ پردازی را از سر ناچاری اختیار کرده‌اند و با نیرنگ، فریب تلاش می‌کنند به اقدامات خصمانه و ظالمانه خود علیه ملت ایران رنگ و لعابی دروغین بدهند و این اقدامات را در پس الفاظی نادرست به عنوان اقدامی در جهت منافع مردم ایران جلوه دهند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها ماه‌هاست  که از یک سو فریاد اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران را سر می‌دهند و از دیگر سو می‌کوشند که با کلامی دروغین اعلام کنند که اقدامات آنها علیه ملت ایران نیست گفت: آنها به دروغ می‌گویند که در پی تحریم اقلام غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی نیستند پس احتمالا آنها تحدید و تهدیدات خود را برای خوشبختی و رفاه ایرانیان می‌خواهند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با سیاست‌های مزورانه آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها آشنا شده‌اند و ستیزه جویی و نادرست گویی مقامات آمریکایی را در مورد خودشان به خوبی درک می‌کنند، تاکید کرد : تاریخ که در آینده‌، راوی تمامی خطاهای راهبردی و پر از اشتباه مقامات آمریکا خواهد بود. خطاهایی که به ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بی گناه در نقاط مختلف جهان منجر شده است. ایرانیان نیز به خوبی همه این روایت‌های تاریخی و تلخ را در حافظه دور و نزدیک خود به یاد دارند و به نیکی می‌دانند که مقامات آمریکایی‌ را با راستی و درستی کاری نیست.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه این مقام مسئول در دولت آمریکا که اینگونه سخنان نادرست را مطرح کرده و همچنین دیگر مقامات آمریکایی به صلح، عدالت،‌ دادگری و انسانیت توجه‌ای ندارند و دلمشغولی‌شان تحمیل سیاست‌های قلدرمأبانه و زیاده خواهانشان به دیگر کشورهای جهان است، اظهار کرد: امروز تمامی جهان جز تعداد اندکی کشورهای کوچک و ناچیز، سیاست‌های یک جانبه گرایانه و تمامیت خواهانه آمریکا را به چالش کشیده‌اند و هیچ خردمندی این زیاده طلبی و زورمداری را بر خود روا نمی‌دارد و  دیر یا زود جهان در مسیری قدم برخواهد داشت که منجر به پایان  و کاهش  و بی اثر تر شدن این زورگویی‌ها خواهد شد.

قاسمی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اعتقاد بر اینکه انزوای سیاسی دولت ترامپ و کینه و نفرتی که از این سیاست‌های تحمیلی در جهان به وجود آمده رو به رشد است، گفت: این انزوا بی تردید باعث خواهد شد که آنها دیر یا زود در راستای خردپذیرتر شدن حرکت کنند چرا که جهان دیگر این گونه رفتارها و سیاست‌ها را پذیرا نیست.

وی در پایان گفت: آنچه که آمریکایی‌ها درمورد ملت ایران در سر دارند رویا و آرزویی بیش نیست و این آرزو و رویا نیز قطعا محقق نخواهد شد و ملت ایران با پیروزی از این مرحله عبور خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.