امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هیچ هورمونی در هیچ واحد صنعتی مرغ گوشتی استفاده نمی‌شود، اضافه کرد: مرغ‌های موجود در پی اصلاحات ژنتیکی صورت گرفته ظرف ۴۰ روز به وزن مناسب کشتار می‌رسند.

 

وی افزود: اگر محدودیتی برای مصرف بخش‌هایی از گوشت مرغ عنوان می‌شود به لحاظ امکان مصرف دارو است و نه هورمون، زیرا داروهای مصرفی از اندامهایی مثل پوست، چربی، کبد و جگر  مرغ دیرتر خارج می‌شوند.

 

علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه به هیچ عنوان از هورمون در طیور صنعتی استفاده نمی‌شود، گفت: از نظر اقتصادی استفاده از هورمون در صنعت مرغداری به صرفه نیست.

 

وی با اشاره به اصلاح نژاد صورت گرفته روی جوجه‌ها گفت: جوجه های مورد استفاده در صنعت مرغداری گوشتی با انجام اصلاح نژادی در مدت ۴۲ روز از وزن یک جوجه ۲۵ گرمی به یک مرغ حدود ۲.۵ کیلوگرمی می‌رسند.

 

وی ادامه داد: سرعت رشد این جوجه‌ها ناشی از علم ژنتیک و تغذیه است و نه استفاده از هورمون.

 

حیدری در ادامه اشاره‌ای هم به عدم مصرف آنتی بیوتیک در برخی از واحدهای مرغداری داشت و افزود: این مرغ‌ها در حال حاضر به عنوان مرغ سبز عرضه می‌شوند.

 

حیدری با بیان اینکه ۹ واحد تولید مرغ سبز در استان کرمانشاه فعال است، گفت: در این واحدها در مدت پرورش مرغ از هیچ نوع آنتی بیوتیکی استفاده نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.