اقدامات شهرداری تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در نشست خبری محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شد.

مجموعه اقدامات ستاد اجرایی استقبال از مهر سال ۹۸ در جهت مدیریت و کنترل ترافیک، روان سازی و تسهیل عبور و مرور در شبکه معابر است. همچنین طرح های ایمن سازی در حاشیه مدارس و معابر مجاور آن شامل انجام عملیات خط کشی و نصب علائم و تابلوهای موردنیاز از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است. نظارت، کنترل و مدیریت ترافیک خصوصا نقاط گلوگاهی با هماهنگی مرکز کنترل ترافیک، توزیع مناسب نیروی پلیس جهت استقرار در محل های گره های ترافیکی، تسهیلات حمل و نقل عمومی با افزایش عرضه و کاهش سرفاصله در بخش مترو، اتوبوسرانی و اجرای طرح اتوبوس مدرسه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی و نظارت بر عملکرد تاکسیرانی جهت خدمات مناسب ارائه خواهد شد.

مدیریت عملکرد سرویس های مدارس و برقراری سرویس مدارس در روز اول مهر و با هماهنگی آموزش و پرورش جهت استقرار سرویس ها در حیاط مدارس (در مدارسی که امکان توقف در داخل حیاط فراهم باشد)، آمادگی دستگاه های امدادی جهت مدیریت بهتر حوادث و سوانح ترافیکی و جلب مشارکت مردمی در مدیریت ترافیک و اعمال مقررات به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک و عدم توقف دوبل در حاشیه مدارس از دیگر اقداماتی است که معاونت حمل و نقل با همکاری پلیس برای روان سازی ترافیک مهرماه انجام خواهد داد.

اقدامات ۱۹ گانه ای برای تسهیل ترافیک در ایام آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.