رضا رحمانی در گردهمایی معاونین بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانهای کشور در سالن مروارید سازمان توسعه تجارت ایران، بیان کرد: در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که با جنگ روانی و رسانه ای دشمنان در هم آمیخته و وزارت صمت در خط مقدم جبهه این جنگ قرار دارد.

او با بیان اینکه علاوه بر صنعتگران، دو حوزه بازرگانی داخلی و سازمان حمایت از یک سو و معاونت امور صنایع از سوی دیگر، پیشانی وزارت صمت در خط مقدم این جنگ هستند، تصریح کرد: نقش ما در این جنگ مانند نقش رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است و باید همان از خودگذشتگی ها را از خود نشان دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه نقشه دشمن برای به تعطیلی کشاندن کارخانجات و فلج شدن تولید کشورمان با شکست مواجه شد، گفت: همین دیروز در سفری که به همدان داشتیم، استاندار این استان اعلام کرد که حتی یک واحد تولیدی در این استان پس از اعمال تحریم ها تعطیل نشده است.

رحمانی با بیان اینکه امسال ۷ راهبرد و ۳۵ برنامه را در دستور کار داریم، اضافه کرد: سال گذشته حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال را بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دادیم و امسال با تداوم آن برنامه، برنامه های دیگری مانند فعال سازی ظرفیت های راکد تولید، توسعه واحدهای تولیدی دارای پتانسیل و نهضت ساخت داخل را داریم اجرا می کنیم.

او در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های ساخت داخل و رونق تولید، بیان کرد: این نمایشگاه که در نوع خود متفاوت و نمایشگاهی تقاضا محور بود نه عرضه محور، فرصت خوبی برای حوزه‌های مختلف صنعتی بود و مجموعه این اقدامات در راستای خودکفایی و رونق تولید مورد رضایت همگان بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۲۴، تصریح کرد: راه اندازی این سامانه کار ارزشمندی بود، مردم باید احساس کنند که یک حامی دارند و موضوع تنظیم و نظارت بر بازار برای مسئولان مهم است.

رحمانی با تأکید بر اینکه حق الناس موضوع مهمی است، گفت: باید بیشتر در موضوع تنظیم و نظارت بر بازار کار شود، اتحادیه های صنفی باید پای کار بیایند و خط مقدم نظارت باید اتحادیه ها و اتاق های اصناف باشند.

او با بیان اینکه برخورد با متخلفان و جریمه‌ها در حوزه بازار باید رسانه ای شود، افزود: مردم باید احساس کنند که مسئولان کار نظارت را برای آنها دقیق و بی کم و کاست انجام می دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت خودرو نیز بیان کرد: بر اساس آمارهای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اواخر اسفندماه پارسال نسبت به آبان ماه افزایش ۱۵۰ درصدی تولید خودرو را داشتیم.

رحمانی در خصوص نمایندگی های فروش نیز، گفت: تأکید کردیم که در تمامی نمایندگی های فروش نام نماینده و شماره حسابی که مشتری پول به آن واریز می کند در معرض نمایش قرار بگیرد.

گفتنی است، گردهمایی معاونین بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانهای کشور امروز یکشنبه در سالن مروارید سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.