محمد علی وکیلی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی را  به شرح زیر قرائت کرد:

شهاب نادری به وزیر نیرو و زیر کار: لزوم تخصیص آب به مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی در حوزه اورامانات. چرا در خصوص رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و ایجاد خانه امید تاخیر صورت می‌گیرد؟

حسین مقصودی به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم احداث راه‌های روستایی در سبزوار چیست؟ علت عدم توجه وزیر راه  و شهرسازی به تعهدات مکتوب مدیران قبل چیست؟

حسن نوروزی به وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و ورزش: علت عدم توجه به کمبود آب شرب در حوزه انتخابیه چیست؟ علت عدم اجرای قانون خرید تضمینی گندم چیست؟ علت عدم استفاده از مربیان داخلی برای تیم‌های ورزشی چیست؟

جلال محمودزاده به وزیر کشور، رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: علت ضعف گسترده دولت در تامین تجهیزات آتش‌نشانی و عدم تامین امنیت مجتمع‌های تجاری در زمان آتش‌سوزی چیست؟ به چه دلیل وعده‌های انتخاباتی خود را به فراموشی سپرده‌اید؟ علت عدم رسیدگی به قیمت پایین محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی و هندوانه چیست؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به رئیس جمهور: کسورات حقوقی فرهنگیان با تاخیر زیاد به حساب‌های قرض الحسنه شرکت‌های بیمه و بانک واریز می‌شود.

شهروز برزگر، نماینده سلماس به وزیر بهداشت و درمان: لزوم تجهیز تنها بیمارستان سلماس به دستگاه‌های مورد نیازی همچون سی تی اسکن.

حشمت‌الله فلاحت پیشه به وزیر نیرو: تعیین تکلیف طرح ملی انتقال و تکمیل آب شرب شهرستان اسلام آباد با وجود گذشتن ۱۲ سال از کلنگ‌زنی طرح. به رئیس جمهور: لزوم تعیین تکلیف گشایش مرز خسروی پیش از آغاز تدابیر ملی و منطقه‌ای مربوط به اربعین. گزارش اجرای قانون مصوب مجلس در احقاق حق قربانیان جنگ شیمیایی با شکایت از دولت‌های غربی و شرقی دنیا که صدام حسین را به سلاح شیمیایی مجهز کرده بودند. لزوم نظارت بر کاهش قیمت اجناس که در طول یک سال اخیر به بهانه بالا رفتن نرخ ارز افزایش یافته است.

جعفرپور نماینده مردم لارستان به وزیر کشور: لزوم توجه استانداری فارس به حفظ آرامش در حوزه انتخابیه و پرهیز از اضطراب‌افکنی در طرح موضوعاتی مثل تقسیمات کشوری قبل از آماده‌سازی زمینه‌های‌ آن.

عین الله شریف‌پور به وزیر صنعت: علت عدم تعیین سهم ارزی بازارهای مرزی و ایجاد رکود در بازراچه‌ها چیست؟

هاجر چنارانی به وزیر کشور و وزیر ورزش: لزوم ارتقاء بخش زبرخان نیشابور به توجه به جمعیت بالغ بر ۷۰ هزار نفر. لزوم افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی بزرگ انقلاب در هفته دولت.

شهاب الدین بی مقدار به وزیر راه وشهرسازی: علت واگذاری نکردن زمین در حاشیه شهر به شهرداری تبریز چیست؟

بیت‌الله عبدالهی به وزیر راه وشهرسازی: چرا علی رغم مبادله موفق و اعلام اعتبار جاده شیخ رجب عملیاتی نمی‌شود؟

اعزازی به وزیر بهداشت و درمان و زیر جهاد کشاورزی: لزوم تبدیل آموزش عالی سلامت بناب به دانشکده علوم پزشکی.  لزوم تسریع در خرید گندم از کشاورزان.

طیبه سیاوشی و سید فاطمه ذوالقدر به وزیر کشور: علت اجرایی نشدن مواد قانون ششم برنامه توسعه در خصوص توسعه روستایی چیست؟

عباسعلی پوربافرانی به وزیر اقتصاد: اتخاذ تدابیر اساسی برای ارائه خدمات بانکداری در شهرهای کوچک به ویژه شهرستان خور و بیابانک.  به وزیر صنعت: علت عدم تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در زمان مقرر چیست؟

ملکی به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت و معدن: تسریع در گمرکات پیش آمده توسط گمرکات کشور عراق و اخذ عوارض بالا از سیب صادرتی.

مصطفی کواکبیان به وزیر فرهنگ و اراشد اسلامی: رسیدگی به نحوه برگزاری مجمع عمومی خانه سینما  و عدم دعوت از برخی صنوف تاثیرگذار در زمینه سینما.

علی اکبری به رییس جمهور: تسریع در معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.