شرکت «استنا بالک» که مالکیت نفتکش انگلیسی توقیف‌شده در خلیج فارس را بر عهده دارد، اعلام کرد درخواست رسمی ملاقات با خدمه این نفتکش را به مقام‌های ایرانی ارائه کرده است.

در بخشی از بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی این شرکت منتشر شده، به نقل از «اریک هانل» مدیر عامل این شرکت، آمده است: «می‌توانم تایید کنم که درخواست رسمی برای ملاقات با ۲۳ خدمه "استنا ایمپرو" به مقام‌های بندر عباس ارائه شده است.»

وی افزود: «این درخواست، تایید شده، اما منتظر پاسخ رسمی هستیم. در همین حال، به همکاری و تماس با مقام‌های مربوطه ادامه می‌دهیم.»

نفتکش استنا ایمپرو روز جمعه به دلیل نقض مقررات دریایی و رفتار خطرزا، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که روند قضایی باید در ارتباط با این کشتی طی شود.

توقیف این نفتکش انگلیسی، دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ویژه ارتش انگلیس با حمله به نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران بود، آن را در نزدیکی «جبل طارق» توقیف کردند. لندن مدعی است که این اقدام را برای ممانعت از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام داده، اما آنطور که روزنامه «گاردین» نوشته، این اقدام به درخواست آمریکا صورت گرفته است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.