به گزارش روسیا الیوم، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود با اعلام آغاز رایزنی‌ها با آمریکا برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی در راستای تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس گفت: این گفتگوها تنها رایزنی‌های اولیه‌ای هستند که هدف محدودی دارند.

آل نهیان اظهار کرد: در سفر اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به ابوظبی، دو طرف درباره بسیج ائتلافی بین‌المللی در منطقه خلیج (فارس) و توسعه مشارکت‌های بین‌المللی جهت تضمین امنیت دریانوردی گفتگو کردند.

وزیر خارجه امارات افزود: اینها تنها رایزنی‌های اولیه بوده و هدف از آن تنها افزایش حمایت از گذرگاه‌های دریایی و کشتی‌هاست.

او حملات اخیر به نفت‌کش‌ها در منطقه را اقدامات خرابکارانه‌ خواند.

این مسئول وزارت خارجه امارات در ادامه از اتهام کشوری به دست داشتن در این حملات خودداری کرد و گفت: ابوظبی در این زمینه مدارک و شواهد کافی در اختیار ندارد.

لاوروف نیز در این دیدار بر رویکرد مسکو برای پایان دادن به تنش‌ها در منطقه خلیج فارس تاکید کرده و گفت: بحران‌ها در منطقه باید از راه گفتگو حل شوند.

وزیرخارجه روسیه تاکید کرد: در صورت آمادگی طرف‌ها همواره گزینه گفتگو بر اساس قوانین بین‌المللی و رعایت منافع وجود دارد اما آمریکا پیش‌شرط‌های بسیاری را برای ایران قرار داده و در راستای تسلیم ایران موضعگیری‌هایی را در پیش گرفته است.

این مسئول روس با تاکید بر اینکه نقطه بی‌بازگشت وجود ندارد گفت: ما به تلاش‌هایمان ادامه خواهیم داد تا شرکای ایرانی و آمریکایی خود را به عدم عبور از خط قرمزها قانع کنیم.

این دو وزیر اماراتی و روس در ادامه به بررسی بحران‌های سوریه و یمن پرداخته و از توسعه روابط دوجانبه مسکو و ابوظبی تقدیر کردند.

آل نهیان با تاکید بر حمایت کشورش از روند سازش در سوریه ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد توقف جنگ در یمن باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.