انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: ما به کاهش تنش و صلح و ثبات پایبند هستیم، ما باید احتیاط کنیم و تهمت نزنیم، ما همواره خواستار خویشتن‌داری هستیم و باز هم به آن دعوت خواهیم کرد.

به تازگی چهار کشتی تجاری از جمله دو نفتکش عربستانی هدف اقداماتی خرابکارانه در سواحل امارات قرار گرفتند. جزئیات این حادثه اعلام نشده و امارات هیچ طرفی را مسؤول این حمله ندانسته و با مشارکت عربستان، نروژ، فرانسه و آمریکا تحقیقی را در این زمینه آغاز کرده است.

قرقاش با تاکید بر اینکه هرگز درباره گروه مسؤول این حمله نظری نخواهد داد، گفت: بهتر است منتظر نتایج تحقیق بمانیم.

این مسؤول اماراتی درباره یمن نیز مدعی شد: ائتلاف نظامی به رهبری عربستان با قدرت به هر گونه حمله‌ای از سوی نیروهای وابسته به انصارالله علیه عربستان پاسخ خواهد داد اما به توافقنامه به دست آمده با نظارت سازمان ملل درباره شهر حدیده پایبند است.

وی افزود: امارات به عنوان عضو ائتلاف ضد انصارالله باور دارد که توافقنامه صلح در حدیده همچنان بهترین گزینه ماست و ما با وجود اقدامات انصارالله، از عملیات سازمان ملل حمایت خواهیم کرد.

قرقاش در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی را مساله مثبتی دانست و گفت: امارات به دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه با اعلام حمایت از مشارکت آمریکا در روند صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی افزود: گفت‌وگو با اسرائیل به این معنا نیست که ما با آنها از نظر سیاسی موافق هستیم.

او درباره لیبی نیز گفت: خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی) پیش از آغاز عملیات خود علیه طرابلس با امارات رایزنی نکرد.

قرقاش افزود: طرابلس همچنان تحت کنترل گروه‌هایی شامل اراذل و اوباش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.