بسیاری از افراد نگرانند که به علت مواجهه با تغییرات اقلیمی آینده ای تیره داشته باشند. اگر شما نیز به چنین موضوعی معتقد ههستید بد نیست به یکی از فرضیه های جالب در مورد آینده تغییرات اقلیمی توجه کنید.

شاید اگر این مطلب را بخوانید به یکی از نقاط جهان به نام سیبری علاقه مند شوید. مطمئنا، سیبری امروز به خاطر سرمای بیش از حد شناخته می شود اما تغییرات اقلیمی شرایط سیبری را کاملا تغییر خواهد داد و به نظر می رسد قرار است سیبری به یکی از امن ترین نقاط جهان تبدیل شود.

یافته های مربوط به شرایط اقلیمی سیبری نشان می دهد که متوسط سیبری و وضیت آب و هوایی و بارش های سیبری در حال تغییر است. چشم اندازهای آتی نشان می دهد با افزایش مشکلات آب و هوایی سیبری یکی از امن ترین نقاط جهان خوهد بود. نتایج نشان می دهد که در سناریوی تشدید گازهای گلخانه ای، در دهه های آتی ، دمای زمستان در سیبری در ماهایی مثل ژانویه ۱۶.۲ درجه فارنهایت (۹ درجه سانتیگراد) خواهد شد. این امر باعث می شود که آب و هوای سیبری بسیار مطبوع تر از بسیاری از نقاط جهان باشد. گرچه هنوز بخشی از این منطقه می تواند در زمستان به منفی ۷۰ درجه فارنهایت یا ۵۶ درجه سانتیگراد برسد.

از لحاظ تاریخی، در سیبری پتانسیل ایده آلی برای کشاورزی یا بسیاری از فعالیت های مشابه وجود نداشته است، با این وجود با افزایش کلی دمای هوا پیشبینی می شود این منطقه برای بسیاری از فعالیت های کشاورزی و دیگر فعالیت های مهم ایده آل باشد. این موضوع می تواند به افزایش تراکم جمعیت از ۲.۴ نفر در هر مایل مربع تا میزان ۲۲.۱ نفر در هر کیلومتر مربع در این مناطق کمک کند.

البته در حال حاضر، همه اینها با برخی هشدارها مطرح می شود. اولین نکته این که در حالی که ممکن است سیبری برای زندگی بسیاری از افراد ایده آل باشد اما  ممکن است آمادگی لازم برای پذیرایی از این حجم جمعیت را نداشته باشد. توجه کنید که افزایش دما موجب افزایش سطح دریا در مناطق ساحلی می شود و تولید مواد غذایی به دلیل تغییرات اقلیمی با مشکلاتی مواجه می شود.

واقعیت این است که در حالی که چشم انداز یخ زده سیبری  ممکن است فرصت های بیشتری برای کشاورزی، شهرسازی و بسیاری از موارد دیگر داشته باشد، اما همه اینها  بسیار سوال برانگیز است و حتی اگر ما به نوعی سیبری را برای سکونت گسترده انسان آماده کنیم، به سختی می توان یک اتوپیایی درخشان را شاهد بود بود. تغییر سریع نوع سکونت نیز می تواند منجر به برهم خوردن تعادل حیات در منطقه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.