سردار محمدرضا نقدی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهید همت با بیان این‌که روز شهادت شهید همت به نام روز شهرضا نامگذاری شده است، اظهارداشت: نامگذاری این روز یعنی ما مردم شهرضا به این شهید اقتدا می‌کنیم و زندگی را بر مرام این شهید بزرگوار قرار می‌دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این‌که باید از مکتب شهید همت درس گرفت، افزود: نخستین درسی که از شهید همت در ماه‌ها و روزها مصاحبت با او به یاد دارم، درس ولایت‌مداری است، شهید همت همه وجودش عشق به ولایت بود و همه آرمانش این بود که رهبرش چه گفته است.

وی با بیان این‌که شهید همت تمام دستورات و بیانات امام راحل را مو به مو دنبال می‌کرد، گفت: کافی بود که بداند که خواسته ولی امرش چیست، سر از پا نمی‌شناخت و در همین راه جان خود را تقدیم کرد.

نقدی با اشاره به پیام امام راحل که فرمودند در خیبر بایستید و مقاومت کنید، گفت: شرایط، شرایطی بود که که هر ارتشی در آن وضعیت با آن معبرهای تنگ و آتش دستور عقب‌نشینی صادر می‌کرد، اما زمانی که شهید همت پیام امام راحل را شنید در آن موقعیت قرار گرفت و فهمید که امام از او خواسته ایستادگی کند، ایستاد و در راه عشق به اجرای فرمان ولایت جان خود را تقدیم کرد.

نسل جوان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب بیان کرد: امروز نسل جوان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب است، گامی که با خون پاک ۲۷ شهید حادثه تروریستی جاده خاش به زاهدان آغاز شد.

وی با تأکید بر این‌که باید با نگاه شهید همت به ولایت، سر از پا نشناخت و فرمان ولایت را در دستور کار خود قرار داد، تصریح کرد: خصوصیت دیگر شهید همت شجاعت مثال‌زدنی او بود، ترس در وجود شهید همت جایی نداشت، در میدان جنگ بدون هیچ ترسی می‌جنگید، باید این شجاعت را از او یاد گرفت.

نقدی با بیان این‌که امروز نترسیدن در میدانی که ما در آن قرار داریم از اولویت‌ها است، ادامه داد: بعضی‌ها می‌ترسند و میدان را خالی می‌کنند و بعضی‌ها نادرست و زشت پشت بلندگوها توجیه کردند که امروز اگر آمریکا اراده کند با اشاره یک دکمه تمام نیروهای مسلح ما را از بین می‌برد، اگر آمریکا این دکمه را داشت حزب‌الله لبنان و حماس را از بین می‌برد.

آمریکا جرأت حمله به یک کشور دسته سوم را ندارد

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این‌که بعضی از نیروی شکست خورده مفلوک آمریکا می‌ترسند، اضافه کرد: امروز آمریکا جرأت حمله به یک کشور دسته سوم را ندارد چه برسد به این‌که بخواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند، بعضی‌ها سر تا پا غلط اطلاعات به مردم ارائه می‌دهند، اظهار داشت: بعضی‌ها به مردم می‌گویند مشکلاتی که امروز مردم دارند ناشی از شعارهای انقلابی و استکبارستیزی است و باید برای حل مشکلات، استکبارستیزی را کنار گذاشت و با دشمن سازش کنیم.

نقدی با تأکید بر این‌که این افراد اشتباه کردند که با مذاکره می‌توان کشور را پیش برد باید شجاعانه ایستاد، خاطرنشان کرد: ساده‌زیستی و دور بودن از تعلقات دنیا خصوصیت دیگر شهید همت بود، این شهید بزرگوار مظهر ساده‌زیستی بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: محبتی که شهید همت به بسیجیان داشت سبب شد که بعد از شهادتش، بسیجیان خاطرات شهید همت را به مردم منتقل کنند و این موج محبت را در مردم نهادینه کنند.

فروتنی‌ها و سادگی‌ها همت را همت کرد

وی با بیان این‌که مسیر درست زندگی سادگی و اخلاص است، عنوان داد: شهید همت، فرمانده‌ای بود که شب‌ها در آسایشگاه و خیمه‌های بسیجیان گشت می‌زد تا اگر پتویی از روی یک بسیجی کنار رفته بود روی او بکشد و وقتی از شهر به منطقه برمی‌گشت ناشناس سوار یک وانت می‌شد و ناشناس وارد قرارگاه می‌شد، این فروتنی‌ها و سادگی‌ها همت را همت کرد.

نقدی با بیان این‌که رژیم منحوس شاه 83 کاخ داشت و تنها در تهران 6 کاخ داشت، گفت: شخصی ماکت ساختمان‌ها را می‌ساخت، گفت جوانان به من می‌گویند انقلاب برای ما چه کرد؟ به او گفتم در جواب آن‌ها یک ماکت از کاخ شاه و یک ماکت از خانه رهبری بساز که از چه اشرافیتی به تواضع و فروتنی در رأس نظام رسیدیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: این شخص رفت و بعد از مدتی آمد و گفت نمی‌شود ساخت، چرا که شاه 83 کاخ داشته است، کدام یک را بسازم اگر بخواهیم خانه رهبری را به اندازه یک قوطی کبریت بسازم در مقابل کاخ سعدآباد تنها 110 هکتار است.

انقلاب کشور را از تاریکی و ظلمت و بدبختی نجات داد

وی با بیان این‌که اگر تمام جنایت‌ها، خیانت‌ها و اختلاس‌ها را در طول 40 سال انقلاب جمع کنیم به اندازه فساد دوره پهلوی نمی‌رسد، عنوان کرد: انقلاب کشور را از تاریکی و ظلمت و بدبختی نجات داد.

نقدی با اشاره به این‌که در دوران پهلوی نفت ایران توسط بیگانگان غارت می‌شد، گفت: ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم و بخش عمده‌ای از درآمد آن صرف خوش‌گذرانی شاه می‌شد و در مقابل مردم ما در فقر بودند و راه ماشین رو نداشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این‌که ۷۰ درصد از مردم در روستاها زندگی می‌کردند و اغلب آن‌ها از آب و برق محروم بودند، بیان کرد: ۷۰ درصد مردم بی‌سواد بودند و امروز با صادرات ۱.۵ میلیون بشکه کشور را اداره می‌کنیم.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی مردم را از خفقان، وابستگی و حقارت نجات داد و برای ملت ما استقلال، آزادی و مردم سالاری آورد، تصریح کرد: باید قدر این انقلاب را بدانیم و نگذاریم حرف‌های نادرست و بی‌اساس برای آن زده شود.

بیانیه دوم گام انقلاب کلید حل مشکلات کشور است

نقدی با بیان این‌که مکتب شهید همت، مکتب سادگی، اخلاص، تواضع و فروتنی است و امروز باید راه شهید همت را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: باید بیانیه گام دوم انقلاب را مرور کنیم و ببینیم رهبر معظم انقلاب از ما چه می‌خواهد و اگر مردم آن را بخوانند و به اجرا بگذارند تمام مشکلات جامعه یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که مشکلات اقتصادی که امروز با آن مواجه هستیم آسان‌ترین مشکلی است که در سال‌های پس از انقلاب داشته‌ایم، اضافه کرد: رژیم چند هزار ساله شاهنشاهی را با وجودی که ۱۸۰ کشور دنیا از آن حمایت می‌کردند را با دستان خالی شکست دادیم که کار بسیار سختی بود.

وی با بیان این‌که بعد از جنگ هر کدام از دولت‌هایی که از انقلاب ما ضرر خوردند گروه‌های تروریستی ایجاد کردند و به جان مردم انداختند، افزود: ۱۷ هزار نفر از رئیس جمهور تا نماینده و امامان جمعه را شهید کردند.

نقدی با بیان این‌که آن زمان هیچ چیزی نداشتیم جز یک واحد اطلاعات کوچک که همه دانشجو بودند و آموزش ندیده بودند، بیان کرد: با همان بضاعت کم دانشجویان بسیج شدند تا توانستند بر این گروه‌های تروریستی غلبه کنند و با دستان خالی به جنگ سازمان‌های جاسوسی رفتند و همه را شکست دادند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این‌که صدام با تمام امکانات و تسلیحات وارد جنگ با ایران شد، ادامه داد: در آن زمان ۲۰۰ کشور دنیا هیچ حمایتی از ما نمی‌کرد و همه کشورها حامی صدام بودند اما باز با دستان خالی پیروز شدیم.

وی با بیان این‌که در تمام مشکلات دستان‌مان خالی، خالی بود و دستان دشمن پر، پر بود اما ما برنده شدیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند آمریکا در حال احتضار است.

نقدی با بیان این‌که یک اقتصاد خوب ۵ مؤلفه دارد گفت: انرژی، مواد اولیه، نیروی انسانی، علم و ثروت از مؤلفه‌های مورد نیاز برای داشتن اقتصاد مولد است که کشورمان همه این مؤلفه‌ها را دارد.

حل مشکل اقتصاد در گرو تغییر رویکرد است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که تمام مؤلفه‌های مورد نیاز برای داشتن یک اقتصاد قدرتمند را در داخل کشور داریم و تنها نیاز است رویکردمان را تغییر بدهیم و نگاه‌مان به داخل باشد، خاطرنشان کرد: باید از بیگانگان قطع امید کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و به سراغ طرفیت‌های خودمان برویم.

وی با تأکید بر این‌که اگر امروز رویکردمان رویکرد انقلابی شود و از بیگانگان قطع امید کنیم اقتصاد ایران ظرف یک دهه جزو ۵ کشور دنیا می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که به جای وزارت صنعت و معدن و جهاد کشاورزی، فرمان اقتصاد در دست وزارت امور خارجه است مشکل اقتصاد حل نمی‌شود.

نقدی با تأکید بر این‌که باید مبارزه‌جویی را سرلوحه کار قرار دهیم گفت: باید اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و نگاه‌مان به ظرفیت‌های داخلی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم از ۲۷ خانواده شهدای حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان و خانواده شهید همت تقدیر به عمل آمد همچنین با حضور مدیرکل ثبت و احوال برای نخستین بار از سند هویتی و شناسنامه شهید همت رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.