محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت، اظهار کرد: هفته قبل با حضور رییس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی که اقشار متوسط و کم درآمد هستند، اعلام شد.

وی با بیان این‌که این پروژه‌ها توسط توسعه‌گران و انبوه‌سازان کشور در دست اجرا قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۱ شهر جدید و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند ساخته شود؛ این برنامه در کنار تکمیل و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که متعلق به مسکن مهر است، از برنامه‌های تولید مسکن است که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره سرنوشت مسکن اجتماعی تاکید کرد: من بارها گفته‌ام که این طرح مسکن ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد است و وظیفه دولت آن است که به لحاظ قانونی این تکلیف را انجام دهد. وزارت راه و شهرسازی موظف است که با فعال‌سازی جریان تولید مسکن متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

اسلامی با بیان این‌که براساس برنامه ششم توسعه حداقل سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود، اظهار کرد: در این روزها برای ما مهم‌ترین گام این است که سیاست‌های روان و برنامه‌های مشخص و شفاف پایه‌گذاری کنیم تا جریان تولید مسکن شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ی وضعیت طرح برقی‌کردن قطار تهران – مشهد با تاکید بر این‌که پروژه برقی ‌شدن قطار تهران – مشهد یکی از پروژه‌های مهم کشور است، ادامه داد: قراردادهای مربوط به این پروژه منعقد و تامین مالی آن از طریق فاینانس انجام شده و اجرای آن در دست پیگیری است؛ امیدواریم موانع پیش‌روی اجرای این طرح برطرف شود تا انشاءالله هرچه زودتر شاهد آغاز و بهره‌برداری از این پروژه‌ باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.