حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی شامگاه چهارشنبه در بیست و دومین آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان خراسان جنوبی افزود: عمده سخنرانی هایی که در کشور انجام می شود، تعداد زیادی از مسئولان هم در مجلس نشسته اند و این سخنرانی ها چه مشکلاتی از صادرکننده، تولیدکننده و مردم رفع می کند.

وی بر لزوم تکمیل آسفالت جاده فراه افغانستان تاکید کرد و گفت: هنوز بخشی از این مسیر فاقد آسفالت است همچنین راه سربیشه به سمت مرز دچار مشکل است در حالی که مسیری که محل ترانزیت است نباید اینگونه باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اضافه کرد: فاصله مرزنشین در خراسان جنوبی ۲۵ کیلومتر است که بایستی به ۵۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی را با پیگیری های مکرر و خون دل ها توانستیم در بیرجند راه اندازی کنیم اما مدتی شده این دفتر تعطیل است.

عبادی افزود: تلاش زیادی شد تا دستور راه اندازی این دفتر را از وزیر امور خارجه دریافت کردیم بنا بود سیستم اجرایی به ویژه استانداری ها همکاری و امکاناتی در اختیار این دفتر قرار دهند.

وی گفت: استانداری در ادوار مختلف باید لطف بیشتری به این دفتر می کرد چون وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در امور مختلف به ویژه گردشگری، صنایع دستی، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان، صادرات و واردات بسیار مهم و ضروری است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون ارز رو به کاهش نهاده است اما به رئیس بانک مرکزی سابق مکرر اعلام کردیم سیاست ها اشتباه است.

وی گفت: اقتصاددان ها بر این باور بودند که ارز ۴۲۰۰ تومان با امر و فرمایش نمی شود بازار ثانویه باید داشته باشد اما گوش ندادند لذا دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان بالا رفت.

حجت الاسلام عبادی افزود: امروز آنچه مجلس در جلسات غیرعلنی داشت تا حدودی وضعیت مدیریت شده و به طور قطع در گذشته سیاست ها اشتباه بوده است لذا نسبت به برخی موضوعات باید با تامل بیشتری نگاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه واردات مرز خراسان جنوبی باید رونق بگیرد گفت: با انجام واردات و صادرات ایران در استان هم رونق بیشتری خواهد گرفت و از این طریق راحت تر می توانیم تحریم ها را دور بزنیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر در غرب و شرق کشور کوله بری در مرزها آزاد است باید تحقق این موضوع در خراسان جنوبی هم پیگیری شود.

وی گفت: هم مرز بودن خراسان جنوبی با افغانستان ظرفیت بالایی برای صادرات و واردات است.

عبادی ادامه داد: در شرایط کنونی که با جنگ اقتصادی مواجه ایم فعالان اقتصادی که برای تولید و صادرات کار سالم انجام می دهند مجاهد فی سبیل الله هستند.

وی اظهار داشت: خوشحالیم امروز بخشی از مشکلات مرز استان که خیلی هم معقول نبود برطرف شده امید است، رفت و آمد آنقدر تسهیل شود تا کامیون ها در صف های طولانی منتظر نمانند.

در این همایش برند جهانی سه محصول راهبردی خراسان جنوبی شامل زعفران خراسان و قاینات، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند رونمایی شد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از ۱۲ صادرکننده برگزیده و شایسته استانی، پنج صنعتگر، پنج معدنکار و پنج نفر از اصناف نمونه با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.