«یوناتن بت کلیا» درباره هجمه های صورت گرفته علیه اظهارات محمد جواد ظریف در خصوص موضوع مبارزه با پولشویی توسط برخی افراد و جریان ها، اظهار داشت: این اقدامات علیه وزیر امور خارجه بوی دودستگی و نفاق می دهد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات ظریف در زمان حضور در وزارت امور خارجه افزود: امروز باید از هرگونه تفرقه، دودستگی و نفاق و تخریب دوری کرده و در مسیر انسجام گام برداریم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع برجام، تاکید کرد: حضور ایران در برابر 6 ابرقدرت جهان و گفت وگوی برابر با آن ها، افتخاری است که به نام دکتر ظریف و تیم وی ثبت شده است.

بت کلیا با بیان این که این هجمه ها باعث خوشحالی دیوانه ای به نام ترامپ در راس کشور آمریکا می شود، یادآور شد: برای شاد کردن دشمنان ایران نباید افراد توانمند جمهوری اسلامی را تضعیف و باعث ناامیدی ملت ایران شویم. هر چقدر انسجام ما بیشتر می شود دشمنان ما دستپاچه تر می شوند.

بت کلیا در رابطه با موضوع مبارزه با پولشویی هم گفت: با تصویب لوایح مرتبط به FATF می توانیم در مبارزه با آن پیشقدم شویم و موفقیت های زیادی را کسب کنیم و به دنیا هم نشان دهیم که اهل تعامل با تشکیلات بین المللی هستیم.

وزیر خارجه کشورمان در گفت وگو با یکی از خبرگزاری های درباره فضاسازی هایی که علیه لوایح FATF در کشور انجام شده است، گفت: اعتقاد دارم خیلی از این نگرانی ها صادقانه است؛ یعنی دوستان ما نگرانی صادقانه دارند. اما فکر می‌کنم پشت برخی از این نگرانی ها منافع اقتصادی است.

وی افزود: بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند.

ظریف تاکید کرد: من هیچ دستگاهی را متهم نمی کنم؛ من افرادی که در این قضیه منافع دارند را پشت القا این تصورات میدانم.

این سخنان وزیر امور خارجه موجب انتقاد برخی رسانه ها و چهره های سیاسی از او شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.