ورد یونیورسیتی رنکینگ گزارش داد، این رتبه‌بندی به طور مشترک از سوی موسسه "تایمز"(Times) و روزنامه "وال‌استریت ژورنال" منتشر شده است.

 

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

 

این رتبه‌بندی اولین بار در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. 

شاخص‌های این رتبه‌بندی شامل موارد زیر است:

آموزش: فضای آموزشی(۳۰ درصد از نمره کل)

پژوهش: حجم، درآمد و شهرت(۳۰ درصد از نمره کل)

استنادها: تأثیر پژوهش(۳۰ درصد از نمره کل)

درآمد صنعتی: نوآوری(۲.۵ درصد از نمره کل)

وجهه بین‌المللی: نیروی انسانی، دانشجویان و پژوهش(۷٫۵ درصد از نمره کل)

در این رتبه‌بندی دانشگاه "هاروارد"(Harvard) رتبه اول را کسب کرده است.

دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT)  با بهبود معیارهای موردنظر در این رتبه‌بندی، رتبه دوم را کسب کرد.

دانشگاه "ییل"(Yale) در رتبه‌بندی ۲۰۱۸ تایمز رتبه ششم را کسب کرده‌ بود که حال با سه رتبه ارتقاء سوم است. این دانشگاه تعامل خود با دانشجویان را بهبود بخشیده است.

دانشگاه "کلمبیا"(Columbia ) در رتبه‌بندی ۲۰۱۸ تایمز مقام دوم را به خود اختصاص داده بود که حال با دو رتبه تنزل، چهارم است.

"موسسه فناوری کالیفرنیا" نیز با دو رتبه ارتقا به مقام پنجم صعود کرده است. دانشگاه "استنفورد"(Stanford) که سال گذشته در رتبه سوم بود، هم‌اکنون رتبه ۶ است.

تنها دانشگاهی که سال گذشته جزو 10 رتبه اول این رتبه‌بندی نبوده است ولی هم‌اکنون در رتبه هفتم قرار گرفته، دانشگاه "براون"(Brown) است. رتبه پیشین این دانشگاه ۱۱ بوده است. این دانشگاه در بخش منابع خود بهبود یافته است.

رتبه هشتم رتبه‌بندی تایمز به دانشگاه "دوک" اختصاص یافته است. این دانشگاه نیز نسبت به سال گذشته در رتبه خود تنزل داشته است.

دانشگاه "پرینستون"(Princeton ) رتبه نهم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده است. رتبه این دانشگاه در سال گذشته نیز ۹ بوده است.

رتبه دهم مربوط به دانشگاه "پنسیلوانیا"(Pennsylvania) است. این دانشگاه نیز نسبت به سال گذشته ۲ رتبه سقوط کرده است.

نتایج کامل این رتبه‌نبدی در تاریخ ۲۰ سپتامبر منتشر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.