حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دقایقی قبل در دیدار نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم همیشه با حضور خود در عرصه‌های انقلاب حماسه‌های گرانقدری آفریده‌اند اظهار داشت: باید از این حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان یزد در عرصه‌های مختلف و امتحان‌های انقلاب موفق و سربلند بوده‌اند خاطرنشان کرد: ما در آستان قدس سه ماموریت را برای خود در نظر داریم و این سه ماموریت را دنبال می‌کنیم.

نولیت آستان قدس رضوی تسهیل زیارت به ویژه برای افرادی که توانمندی مالی چندانی ندارند را یکی از این سیاست‌ها دانست و تصریح کرد: هیچ کسی نباید به دلیل مشکلات مالی از زیارت آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) محروم باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه تاکنون هم ۷۰۰ هزار نفر در این ارتباط به حرم مطهر اعزام شده‌اند گفت: موضوع دوم و ماموریت بعدی ما در آستان قدس رضوی فعالیت‌های علمی است و حتما همکاری، همراهی و همپوشانی که با بخش‌های مختلف علمی که در کشور می‌توان انجام داد، ظرفیت عظیمی است که مجموعه آن می‌تواند منشا آثار بسیاری شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در آستان قدس رضوی بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) را داریم که مدارس تحت برنامه‌های خاص تربیتی را دنبال می‌کنند و ۲۰ مدرسه در مشهد فعالیت دارند و در اطراف مشهد هم چنین مجموعه‌هایی ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: بحث سوم هم موضوع مهم و محوری فقر در جامعه ایران است که اصلا زیبنده کشوری که اقلیم‌های متفاوت، امکانات بسیار زیاد مادی و زمینه‌ها و سرمایه‌های معنوی و نیروهای جوان، کارآمد و تحصیل کرده دارد نیست که فقر در آن وجود داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه کسی که دل در گرو نظام و انقلاب ایران دارد نباید فقر را بپسندد گفت: طبیعتا هیچ کسی فقر را نمی‌پسندد و مهم آن است که باید به تعبیر مقام معظم رهبری، اقدام و عمل صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به ویژه نیروی انسانی کارآمد ایران خاطرنشان کرد: همان نیرویی که توانست ایران را در جنگ هشت ساله و برابر استکبار جهانی حفظ کند، قطعا الان هم می‌تواند ایران را در جنگ اقتصادی سربلند کند و زمینه‌ای به وجود آورد که اقتصاد ما با تکانه‌ها تکان نخورد و بیگانگان نتوانند اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف جدی آستان قدس را رسیدگی به محرومان و فقراست خاطرنشان کرد: در سیره رضوی دست رد به سینه نیازمند زدن نیست و بلکه در سیره حضرت امام رضا(ع) و سایر امامان ما رسیدگی به فقرا و دستگیری از آنها بوده است.

رئیسی با بیان اینکه شاید چند برابر امکاناتی که آستان قدس در خدماتش ارائه کرده از طرف خیران ارائه شده خاطرنشان کرد: مردم زمانی که ببینند کاری در حال انجام است خودشان به صحنه ورود پیدا می‌کنند و هر اقدامی که ما برای مردم انجام دادیم مشاهده کردیم که مردم مراجعه بیشتری داشتند و پیشقدم می‌شوند.

وی به فعالیت اردوهای جهادی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشجویان در زمانی که درس‌هایشان تعطیل می‌شود اعلام آمادگی می‌کنند که در اردوهای جهادی حضور پیدا کنند و سخت‌ترین کارها را انجام دهند، اینها همه نشان دهنده آمادگی مردم برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این ارتباط و با این حرکت مردمی که به نام علی بن موسی الرضا(ع) و در جهت خدمت به مردم صورت می‌گیرد، هرچه گسترده‌تر می‌شود، قطعا فضای حرم و آستان قدس رضوی به نقاط مختلف کشور ایجاد شده و این خدمات در کشور صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.