روسیا الیوم گزارش داد، معترضان دفتر سازمان "بدر" به ریاست هادی العامری، دفتر حزب "الدعوه" به ریاست نوری مالکی و نیز دفتر حزب "الفضیلة" به ریاست محمد الیعقوبی را به آتش کشیدند.

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد، تظاهرکنندگان به خودروهای آتش‌نشانی اجازه اطفای حریق را نداده و تهدید کردند دفاتر دیگر احزاب حاکم را نیز آتش‌ می‌زنند.

معترضان عراقی روز دوشنبه به ساختمان استانداری المثنی نیز یورش بردند.

تعدادی از معترضان در جریان یورش آنها به دفتر جریان الحکمة به ریاست عمار الحکیم در استان المثنی کشته شدند.

صبح روز یکشنبه نیز پلیس عراق تلاش کرد صدها معترضی که قصد یورش به شورای استانداری بصره را داشتند، متفرق کند.

تظاهرکنندگان عصر شنبه نیز به ساختمان استانداری کربلا هجوم برده بودند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد، با افزایش تنش‌ها در استان‌های جنوبی عراق و درگیری‌ها با نیروهای امنیتی این کشور در شهرک السماوة سه تن از معترضان کشته و ۱۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

این منبع امنیتی گزارش داد، صدها معترض تلاش کردند وارد ساختمان دادگاه شهرک السماوه شوند.

وی افزود: به سمت ما تیراندازی شد اما مشخص نبود چه کسی این کار را انجام می‌دهد و نیروهای امنیتی هیچ راهی به جز مقابله به مثل نداشتند که این امر منجر به کشته شدن تعدادی از معترضان شد.

در استان بصره نیز برای هشتمین روز پیاپی تظاهرات در اعتراض به بیکاری و نقص خدمات ادامه یافتند و اینترنت نیز برای دومین روز متوالی در تمامی استان‌های عراق قطع است.

تظاهرکنندگان تلاش کردند به ساختمان استانداری در مرکز بصره یورش ببرند اما پلیس با گاز اشک‌اور آنها را متفرق کرد.

به گفته یک منبع در گفتکو با خبرگزاری فرانسه که پایان تظاهرات را تایید کرد، معترضان قصد داشتند به میدان نفتی "زبیر" در جنوب غرب بصره یورش ببرند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند و همین امر موجب زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان و نیز مشکلات تنفسی برای تعدادی از خبرنگاران شد.

عبد الحسن الجابری، معاون مدیر بهداشت استان ذی‌قار درباره درگیری‌ها در شهر الناصریه، بزرگترین شهر این استان گفت: درگیری‌ها روز یکشنبه میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در مقابل دفتر استانداری آغاز شد که موجب زخمی شدن ۱۵ تن از معترضان و ۲۵ نیروی پلیس شد.

در نجف نیز صبح دوشنبه تظاهراتی به راه افتاد اما نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را متوقف کردند.

در کربلا نیز تظاهرکنندگان شب گذشته در مقابل شورای استانداری تجمع کردند و با آغاز درگیری‌هایی میان آنها و نیروهای پلیس ۳۰ تن زخمی شدند.

یک منبع در پلیس عراق روز یکشنبه گزارش داد، نیروهای ضد شورش به شکلی گسترده در مناطق مرکز بغداد مستقر شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای ضد شورش تمامی خودروهای موجود در منطقه را بازرسی و تفتیش کردند.

همچنین یک منبع دیگر در پلیس عراق روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق گزارش داد، نیروهای ضد شورش تظاهراتی در منطقه محله اور در شمال بغداد را متفرق کردند.

این منبع گفت: تظاهرکنندگان تعدادی لاستیک خودرو را برای نشان دادن اعتراض خود آتش زدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.