محمد شریعتی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آتش سوزی در سرای اعتدالیه اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۵:۴۹ ظهر امروز حریق سرای اعتدالیون در بازارچه غربی حکیم به مرکز آتش نشانی اصفهان گزارش شد، با توجه به گستردگی حریق و حساسیت آن اکیپ ایستگاه‌های ۹، ۴ و ۱۷ در رینگ اول به محل اعزام شدند.

وی افزود: ایستگاه‌های یک، ۵ و ۴ نیز به همراه یک خودرو دستگاه تنفسی هم در رینگ دوم پشتیبانی به همراه افسران کشیک به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: زمانی که اکیپ آتش نشانی به سرای اعتدالیه رسید محل به صورت مخروبه درآمده بود اما با اقدام فوری و به موقع ماموران آتش نشانی حریق اطفا و از سایت به دیگر نقاط جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی سرای اعتدالیه با کاربری‌های مخاطره آمیز، سقف‌های چوبی و بافت تاریخی می‌توانست خسارت‌های بسیاری به همراه داشته باشد اما با یاری خدا و حضور به موقع تیم آتش نشانی این حادثه به سرعت مهار شد.

شریعتی اظهار داشت: وسعت حریق به قدری زیاد بوده است که تابلوهای مغازه‌های روبه‌روی این سرا و چراغ‌های اطفائیه‌هایی که در مجاورت حریق بودند به دلیل شعله و دمای زیاد  دچار آسیب دیدگی و خسارت جزئی  شده بودند اما با همت آتش نشانان حریق در همان دقایق ابتدایی  از ۲ جهت کنترل و از گسترش و سرایت به دیگر نقاط جلوگیری به عمل آمد.

شریعتی با بیان اینکه این حریق خسارت جانی نداشت، بیان کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.