عبدالحمید خدری این شعر را خواند که «حرف ها دارم اما ... بزنم یا نزنم؟ با تو ام! با تو! خدایا! بزنم یا نزنم؟ همه حرف دلم با تو همین است ای «دوست »؛ چه کنم ؟ حرف دلم را بزنم یا نزنم ؟» تک تک مصرع‎های این شعر با فریاد «بزن-بزن» نمایندگان همراهی می شد و فضای مفرحی را در مجلس نشان می‎داد.

او در ادامه نطقش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه یک آزمون بزرگ است، گفت: دشمنان دیرینه دندان تیز کرده و به کمین نشسته اند و شرط عبور از آن اتحاد بین همه سلایق مختلف است. اگر توان حل بحران موجود را نداریم، لااقل بحران تازه نسازیم.

اهم سخنان وی را در ادامه بخوانید:

*رئیس جمهور تازه کار آمریکا تعهدات چند جانبه و عرف بین الملل را نمی شناسد. دولت آمریکا مذاکره و راه حل دیپلماسی را بی اعتبار کرد. چه کسی بزرگترین زرادخانه هسته ای را داره و اولین بمب اتم را ساخته است؟ پدید آورنده گروه های تکفیری داعشی چه کسانی هستند؟ با این سوابق ادعاهای شما در دفاع از حقوق بشر واهی و باطل است.

*دولت در برابر زیاده خواهی آمریکا محکم بایستند و عقل سیاسی را بکار گیرند.

*مردم افت ارزش پول ملی؛ رکود و تلاطم در بازار ارز و طلا و .. را تحمل می کنند اما تحمل اینک سرمایه مملکت از سوی برخی دولتمردان به چپاول برود را ندارند و خواستار برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی هستیم.

*آقای رئیس جمهور چرا کسی فریاد مردم بوشهر را نمی شنود؟ استان بوشهر با دریایی از امکانات خدادادی از تبار توسعه جامانده است و در حق نگهبانان خلیج فارس کوتاهی شده است.

*آقای روحانی اندکی به عقب برگردید و مناظره هایتان و سخنانتان در مراسم تحلیف و تنفیذ مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق را مرور کنید.

*آقای رئیس جمهور، هیات محترم دولت، نام بوشهر برایتان آشناست چون چرخ اقتصادتان را بوشهر می چرخاند اما چرخ معیشت مردم بوشهر نمی چرخد. قناعت هم حدی دارد؟ بوشهری ها به نجابت شهره اند، اما نجابت هم حدی دارد. چه زمانی قرار است صدای مردم بوشهر را بشنوید؟ چرا با مدیران غیربومی نیروی کار از خارج استان وارد می شود و هر روز بر خیل جوانان بیکار ما افزوده می شود؟

*از دستگاه قضا تقاضا دارم با فرد هتاکی که ساحت دانشگاه را خدشه دار کرده برخورد کنند.

*تمام اقوام ومذاهب ایران، اعضای یک پیکرند و هر کس بر تخم نفاق بکوبد از ما نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.