حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات انجام شده در طی این سفر از جانب دولت، اظهارداشت: در این سفر خوشحالم که طرح ها و پروژه های خوبی در این استان افتتاح شد. در حوزه بهداشت، درمان ما شاهد افتتاح ۷۰ طرح و پروژه بودیم و همچنین شاهد پروژه های متعددی در زمینه صنعت، گردشگری و کشاورزی بودیم و این معنایش این است که این استان در مسیر توسعه قرار گرفته و خوشبختانه ما وقتی مصوبات سفر گذشته را ورق می زدیم، دیدیم که از ۲۳ طرح و پروژه ای که در سفر قبلی خود تصویب کرده بودیم، ۱۸ طرح و پروژه عملیاتی شده است.

اهم اظهارات رئیس دولت را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*۵ پروژه باقی مانده از سفر گذشته حدود ۶۰ درصد عملیاتی شده است، همه دولت اهتمام دارد که مابقی کار را هم پیگیری و پیش ببرد و ما در سفر فعلی خود هم به آذربایجان شرقی مطالبات مردم را دریافت کردیم، به طور مثال افتتاح راه ها، بزرگراه ها، یکی از مطالبات اصلی مردم است که باید به طور جدی پیگیری شود.

* مسئله راه آهن برای مردم این استان اهمیت دارد و ما خوشحال هستیم که امسال قدم مهمی در این رابطه برداشته می شود؛ یعنی راه آهن به بستان آباد می رسد و تا پایان امسال افتتاح می شود و پس از آن هم ادامه پیدا می کند.

*یکی از تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده و هست که راه آهن های مورد نیاز مناطق شمال غرب را افتتاح کند و راه اندازی کند. به طور مثال راه آهن غرب را قبل تر افتتاح کرده بودیم و تلاش می کنیم راه آهن قزوین - رشت را به افتتاح برسانیم و از همه اینها پیداست که دولت در زمینه توسعه راه آهن اهتمام ویژه ای دارد.

*راه آهن از نظر سیاسی، اقتصادی، ریلی، حمل و نقل برای ما اهمیت دارد و ایران می تواند منطقه بزرگ اقیانوس هند آفریقا و خلیج فارس را به آسیای مرکزی و قفقاز متصل کند و این جایگاه بسیار مهم ایران است که ما باید از آن استفاده کنیم که یکی از این مسیرها، راه آهن است که می تواند ناوگان حمل و نقل ما را بیش از پیش توسعه دهد.

*۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در این سفر افتتاح و ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه دیگر کلنگ زنی شده است، بسیار خوشحال هستم که امسال تبریز به عنوان پایتخت گردشگری دنیای اسلام انتخاب شده است و این شهر قدیمی و ارزشمند ما این استعداد را دارد که یک قطب بزرگ گردشگری نه تنها برای داخل و جهان اسلام بلکه برای تمام جهان باشد. چرا که جاذبه های زیادی دارد.

*ما باید از این فرصت استفاده کنیم. تمام مسئولین داخلی استان و دولت دست به دست هم دهیم و بتوانیم در زمینه گردشگری تحرک خوبی ایجاد کنیم. چرا که گردشگری زمینه بسیار خوبی برای اشتغال است.

* سال گذشته ۵۰۰ هزار گردشگر وارد تبریز و آذربایجان شرقی شده و سال جاری ما دنبال هدف ۶۰۰ هزار گردشگر هستیم و هرچه ما بتوانیم این موضوع را گسترش دهیم، از جمله آماده کردن هتل ها، جاده ها، وسایل و ابزاری که می تواند گردشگر را جذب بکند، اینها همه در راستای توسعه صنعت گردشگری موثر خواهد بود.

*تبریز در شیرینی، شکلات، چرم، فرش، کفش، در همه اینها تبریز یک برند است. یعنی وقتی کسی نام تبریز را می بیند، به آن اعتماد می کند و می گوید این جنس برای تبریز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.