خبرگزاری فرانسه گزارش داد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری  فرانسه امروز (پنجشنبه) همزمان با تلاش اتحادیه‌ها برای جذب دانشجویان خشمگین، کارگران بخش خصوصی و رانندگان معترض سرویس حمل و نقل ریلی به نیروهای ضد او روبرو شد.

 اتحادیه سی‌جی‌تی از طیف گسترده‌ای از گروه‌ها خواسته است تا با اصلاحات ماکرون مخالفت کرده و به خیابان‌ها بیایند. ماکرون ۴۰ ساله مه سال گذشته با دستور اصلاحات گسترده با هدف فعال کردن اقتصاد فرانسه قدرت را به دست گرفت. اما مخالفان جناح چپ او را به تلاش برای قطع خدمات دولتی از جمله کاهش ۱۲۰ هزار شغل در بخش دولتی متهم می‌کنند. برنامه‌های او برای ایجاد تغییر و تحول در اپراتور ریلی دولتی موسوم به اس‌ان‌سی‌اف که با بدهی سنگین روبروست همچنین موجب شده تا اعضای اتحادیه‌ها برای سه ماه دست به اعتصاب دوره‌ای بزنند و هرج و مرج در سیستمی ایجاد کنند که ۴.۵ میلیون کاربر دارد.

ماکرون چهارشنبه در سفری به شرق کشورش گفت: آنها به خیابان‌ها آمدند چون نمی‌خواهند چیزی تغییر کند.

طی سال گذشته گروه‌های مختلفی دست به اعتصاب و راهپیمایی علیه ماکرون زدند که از جمله می‌توان به یک سری اعتراضات گسترده اشاره کرد که صدها هزار معترض را به خیابان‌ها کشاند. اما اعتراضات امروز اولین تلاش ملی برای نشان دادن وحدت ملی از سوی گروه‌های ضد ماکرون است. کارگران بخش دولتی هم قرار است اعتراضات خودشان را در ۲۲ مه برگزار کرده و به حقوق نامتناسب خودشان با نرخ تورم اعتراض کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.