حسن رسولی در خصوص شایعات عبور از شهردار تهران گفت: اطمینان می‌دهم محمدعلی نجفی بر اساس قول و قراری که گذاشته ایم، عالمانه، آگاهانه و با تعهد کامل این مسئولیت سنگین را با هدف ارائه تجارب چندین ساله مدیریتی خود به حوزه مدیریت شهری پایتخت پذیرفته است و با اطلاعات موثق و با قول و قرار و تعهدی که بین او و ۲۱ نفر از اعضای شورای شهر تهران بسته شده، انجام وظیفه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما خود را یک جمع ۲۲ نفره می‌دانیم، عنوان کرد: همه این ۲۲ نفر شبانه روز تمام تلاش خود را می‌کنیم که اوضاع نابسامان این سازمان بزرگ را در حد توان سامان بخشی کنیم.

خزانه دار و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: دلیل توزیع این شایعات این است که نجفی مدیر پاکدست، روی گلوگاه‌هایی که در گذشته به دور از چشم قالیباف به مرکز انواع فساد مدیریتی و اداری تبدیل شده بود، دست گذاشته و منافع برخی ها را به خطر انداخته است.

رسولی با تأکید بر اینکه بنا است این مسیر شفافیت، انضباط بخشی و اطلاع رسانی به مردم از آنچه در اداره امور شهر می‌گذرد و متعلق به آنان است، ادامه یابد، گفت: فکر می‌کنم به صورت سازمان یافته تولید و انتشار این شایعات صورت می‌گیرد. من شخصا چون از برخی پشت پرده های این شایعات مطلع هستم، هر زمان شایعات بیشتر می‌شود، خدا را شکر می‌کنم چون در همان مقطع شدت یافتن شایعات یکی از گلوگاه‌های فساد را بسته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نقش والایی که مدیریت شهری در سطح کشور به خصوص در پایتخت دارد، قطع کردن چنین منافعی هزینه هایی از قبیل این شایعات را به دنبال دارد که ما و مدیریت شهری جدید باید آن را تحمل کنیم. اگر در رسانه دیده نشویم، به کم‌کاری متهم‌مان می‌کنند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از برگزاری یک جلسه با معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: جهانگیری هم از لحاظ فردی و هم از نظر همکاری از قدیمی ترین دوست‌های دکتر نجفی است. این جلسه نیز که به منظور تقویت ناوگان حمل و نقل ریل محور و با هماهنگی تک تک اعضای شورای شهر صورت گرفت، خبرساز شد.

رسولی خاطرنشان کرد: به طور متناوب با روسای قوا، فراکسیون امید، قوه قضاییه، صدا و سیما، نیروی انتظامی، نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری و دیگر نهادهایی که با این دستگاه بزرگ دارای روابط معنا دار هستند، نشست و برخاست داریم. اما اگر ما و دکتر نجفی کمتر در رسانه ها دیده شویم، توسط شایعه سازان به مدیران نشسته و کم کار متهم می شویم.

وی ادامه داد: ما اعضای شورا حتی در روزهای تعطیل در جهت شناسایی منابع پایدار شهری تلاش کرده ایم‌. تلاش ها وقتی اوج می گیرد و با افراد متخلفی که در گذشته از طریق مدیریت شهری به صورت غیر شرعی رانت داشتند به جایگاهی رسیده اند، برخورد می‌شود، با توجه به ظرفیت رسانه های بزرگی که در اختیار دارند، شایعه تولید می کنند.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: در ابتدا و قبل از انتخاب نجفی به عنوان شهردار از او دو قول گرفتیم که هم مانند دیگر شهرداران پایتخت هوس پاستور نشینی نکند و هم این جمع ۲۲ نفره که فعالیت خود را با هم شروع کردند تا آخر نیز همراه هم بمانند. بنابراین قویا این شایعات را تکذیب می‌کنم و به طرفداران میلیونی لیست امید که امید به پاکدستی شهردار و سلامت و صداقت شورا بسته‌اند، اطمینان می‌دهم از بروز این شایعات نگران نیستیم.

 

سازمانی را تحویل گرفتیم که ۳ برابر بودجه‌اش بدهی دارد

رسولی با بیان اینکه شهردار طی نزدیک به چهار دهه از مدیریت قبلی خویش حتی یک مورد بی‌انضباطی مالی در پرونده خود و دوستانش نداشته، گفت: به مردم عزیز تهران اطمینان می‌دهم آگاهانه پا در این مسیر دشوار گذاشتیم. ما دستگاهی را تحویل گرفتیم که 50 درصد معاملاتش با تشریفات صورت گرفته است و بیش از سه برابر بودجه سالانه‌اش بدهی دارد.

وی همچنین گفت: ما به قول شهردار تهران اطمینان داریم و در سال ۹۷ تمامی معاملات بالای یک میلیارد تومان را روی سایت رسمی به نمایش می‌گذاریم و مردم را مطلع می‌کنیم. این را می‌دانیم که کسانی که در گذشته از منافع استفاده بی حد کردند، ساکت نمی‌نشینند و باز هم این شایعات را ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای شهر و شهردار منتخبش که بدون یک رای مخالف انتخاب شد، هم قسم، هم دل و همگرا در جهت خدمت به مردم عزیز تهران گام برمی‌دارند و به قول خود پایبند هستند. این شایعات هیچ گونه خللی در عملکرد شورا و شهرداری ایجاد نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.