اکنون، درحالی‌که وزارت دادگستری قصد دارد در هفته‌های آتی، هانتر بایدن را به اتهام حمل سلاح دادگاهی کند، مشاوران کاخ سفید در حال آماده شدن برای حملات جمهوری‌خواهان در طی چند ماه آینده هستند. آن هم در شرایطی که آمریکا خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۴ آماده می‌کند و انتظار می‌رود، دادگاه هانتر بایدن در بحبوحه این رقابت‌ها تشکیل شود. جمهوری‌خواهان مشکلات هانتر را ناشی خویشاوند‌سالاری و فساد می‌دانند که دولت بایدن آن را رد می‌کند. اما شکی نیست که پرونده هانتر بایدن از نظر سیاسی و احساسی برای پدرش و کسانی که می‌خواهند او را دوباره انتخاب کنند، یک آسیب بزرگ است.داستان فرزندان بایدن مانند داستان دیو و دلبر است. یک داستان از دو پسر که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند؛ اما بایدن از نظر احساسی به هر دو بسیار وابسته است.

این گزارش بر اساس مصاحبه با بیش از ۱۲نفر از افراد نزدیک به خانواده بایدن است که به‌دلیل نگرانی از به خطر افتادن روابط خود با بایدن، از صحبت صریح درخصوص پرونده خودداری کردند. افرادی که روی هر دو فرزند پسر بایدن شناخت دارند، می‌گویند پیوند بایدن با آنها بسیار عجیب بود. اما حتی فردی مانند بایدن که به غرایز سیاسی خود بسیار ارج می‌نهد، در برخورد با فرزند کوچکش بسیار با احترام برخورد می‌کند و کمتر می‌تواند به او «نه» بگوید. همین باعث شده است که یک جو سیاسی خطرناک علیه بایدن در حال شکل‌گیری باشد.

کسب‌وکار خانوادگی

هانتر در ۴فوریه۱۹۷۰ متولد شد- یک‌سال و یک روز پس از برادر بزرگ‌ترش، «بیو». دو پسر در حال بزرگ شدن نزدیک جو بایدن بودند. به گفته پدرش، بیو به‌عنوان آینده برند سیاسی بایدن در نظر گرفته می‌شد؛ کسی که باید برای ریاست‌جمهوری نامزد شود. جو بایدن بیو را به‌عنوان «من، اما بدون تمام جنبه‌های منفی» توصیف کرده بود. بیو یک رهبر بالذات، یک دانشجو-ورزشکار و وکیل تحصیل کرده در «آیوی لیگ» بود که به محبوب‌ترین چهره سیاسی در دله‌ور تبدیل شد.

 همان‌طور که باراک اوباما، رئیس سابق رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده او را این‌گونه توصیف کرده بود: «بوی کسی است که شما را مجذوب خود می‌کند، خلع سلاح می‌کند و به شما آرامش می‌دهد.» هانتر باهوش و هنرمند بزرگ شد و شخصیت پدرش را تا حدی بازنمایی می‌کرد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه جورج‌تاون، او در ارتش داوطلب یسوعی در پورتلند، اوره‌گون خدمت کرد؛ جایی که در یک بانک مواد غذایی در زیرزمین کلیسا مشغول به کار شد و در یک مرکز اجتماعی برای افراد معلول، داوطلب کار خیر شد. او در تابستان۱۹۹۲ با یک داوطلب دیگر به نام کاتلین بوهل آشنا شد و در ژوئیه۱۹۹۳ آن دو با هم ازدواج کردند.

هانتر بعدا از دانشکده حقوق ییل فارغ‌التحصیل شد. اما در اوایل دهه۲۰۰۰، ابتدا به‌شکل سنگینی رو به الکل آورد و بعد نیز مواد مخدر استفاده می‌کرد. این همزمان با کار کردن در یک شرکت حقوقی شده بود. پس از اینکه دولت اوباما محدودیت‌هایی برای لابی‌گرانی که با دولت کار می‌کردند، وضع کرد او از لابی‌گری دور شد. اما در سال۲۰۱۴ به شرکت انژی بوریسمای اوکراین، ‌به‌عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره پیوست و متهم به فساد در این شرکت شده است.

 او در همان سال نیز به‌دلیل مصرف کوکائین از ارتش آمریکا که نیروی ذخیره دریایی بود، اخراج شد. بایدن در یک ای‌میل نوشته بود: «وقت آن است که همه چیز را فراموش کنی. دوستت دارم!» بیو مانند پدرش می‌توانست در خدمات عمومی چهره برجسته‌ای باشد؛ اما هانتر بایدن استعداد تجاری داشت. با این حال فساد دامن خاندان بایدن را از طریق هانتر گرفته است. او گفته بود که بیش از هر فرد خاندان بایدن «پول در بانک دارد.» او در کتاب «چیزهای زیبا»، خاطرات سال۲۰۲۱ خود نوشت: «من بیش از هر بایدن در شش نسل در بانک پول داشتم.»

سه دخترش را در مدرسه خصوصی ثبت‌نام کرد و وام مسکن خانه‌ای را که او و بیو در آن زندگی می‌کردند، پرداخت کرد. تراژدی و سوءمصرف مواد مخدر دو موردی هستند که دست از سر خاندان بایدن برنمی‌دارند. هانتر بایدن سه‌ساله بود که مادر و خواهرش را در یک تصادف از دست داد. بیو هم که به‌دلیل سرطان مغز درگذشت و بعد از آن هانتر ویرانگرانه به الکل و کراک روی آورد.  بایدن با سوء‌مصرف الکل غریبه نیست. پدرش هم الکلی بود. برادر او هم با الکل دست و پنجه نرم می‌کرد. بایدن از تمام این موارد توانسته است، جان سالم به در برد، اما ممکن است هانتر همچون نامش که معنای شکارچی می‌دهد، پدرش را شکار کند و انتخابات را برای وی در سال۲۰۲۴ سخت‌تر کند.